II Letnia Akademia Biznesu
Po raz drugi mamy przyjemność zaprosić Państwa na unikatowy projekt organizowany przez Inkubatory AIP oraz Wyższą Szkołę Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Letnia Akademia Biznesu jest skierowana do osób, które chcą uzyskać informacje w jaki sposób mogą urealnić swoje pomysły biznesowe w regionie podlaskim. Głównym założeniem jest przekazanie praktycznej wiedzy przez prelegentów, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami z uczestnikami projektu.
W przeciągu tygodnia uczestnicy otrzymają kompleksową wiedzę z zakresu rozpoczęcia i wdrożenia swojego pomysłu biznesowego na rynku, a po zakończonym projekcie każdy z nich otrzyma certyfikat.
Do kogo adresowane jest spotkanie?
Spotkania adresowane są zarówno do studentów, początkujących przedsiębiorców z AIP, praktyków biznesu jak i wszystkich osób zainteresowanych przedsiębiorczością i prowadzeniem własnego biznesu. Uczestnicy wydarzenia zyskują unikalną możliwość spotkania się w nieformalnej atmosferze w gronie ekspertów i partnerów, aby zaprezentować swój pomysł na biznes, wymienić się doświadczeniami i pomysłami. To wyjątkowa okazja do zdobycia nowych kontaktów biznesowych i znajomości, przy dobrej zabawie i w sprzyjającej, luźnej atmosferze.
Jednym słowem, udział w letniej akademii biznesu może wziąć każdy, kto jest zainteresowany zbudowaniem i rozszerzeniem swojej własnej sieci kontaktów biznesowych !
Harmonogram wydarzenia:
11 sierpnia
16:00 - 18:00 – Uroczysta inauguracja LAB . Zanim zostanę przedsiębiorcą-trening przedsiębiorczości – Łukasz Siemieniuk
18:00 - 19:30
Jak wykorzystać LinkedIn w biznesie? - Adrian Palak
12 sierpnia
15:30 – 16:00 – Pieniądze na biznes- gdzie szukać wsparcia finansowego na rozwój swojego pomysłu - Laboratorium biznesu
16:15-18:00 - Profesjonalna obsługa klienta - Sylwester Pilipczuk
13 sierpnia
15:30-16:15 - Firma na próbę bez ZUS.- Adam Gardocki
16:30-19:00 - Jak stworzyć skuteczny model biznesowy swojej firmy?- Adam Gardocki
14 sierpnia
15:30-17:30 – Tworzenie Biznes Planu, czyli jak przygotować się do pozyskania dotacji na rozwój – Łukasz Siemieniuk
Nasi Prelegenci:
Łukasz Siemieniuk
Od 8 lat Dyrektor Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości w Białymstoku. Od roku Partner Zarządzający w Inkubatory AIP, odpowiedzialny za region AIP Białystok I AIP Lublin. Asystent w Katedrze Finansów, Rachunkowości i Informatyki Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku Absolwent Uniwersytetu w Białymstoku oraz Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Szkoleniowiec z zakresu przedsiębiorczości akademickiej, systemów finansowo-księgowych; autor wielu publikacji dotyczących zarządzania kapitałem intelektualnym, przedsiębiorczości akademickiej, informatycznych systemów zarządzania. Dotychczas na rynek podlaski wprowadził około 200 firm, które rozpoczynały przygodę z biznesem jako StartUpy. Współpracował z ponad 500 StartUpami. Wprowadzał również na rynek podlaski Ponadregionalną Sieć Aniołów Biznesu - pełniąc funkcję kierownika regionu, zajmując się koordynowaniem działań związanych z pozyskiwaniem pomysłodawców oraz prywatnych inwestorów. W ramach fundusz inwestycyjnego AIP Seed Capital zajmuje się pozyskiwaniem oraz oceną innowacyjnych projektów poszukujących wsparcia finansowego. W swojej dotychczasowej pracy pełnił również następujące funkcje: członek grupy eksperckiej w obszarze e - Biznesu w ramach projektu "e - Podlasie - kierunki rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Podlaskiego"; członek Rady Przedsiębiorczości przy Prezydencie Miasta Białegostoku.
Sylwester Mariusz Pilipczuk
Certyfikowany coach, trener oraz mediator. Wykładowca MBA, ukończył studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych na Uniwersytecie w Białymstoku, praktyk marketingu, prezes firmy coachingowo-szkoleniowej Pro-metheus. Absolwent Wydziału Ekonomii i Zarządzania oraz Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na inwestowaniu w kapitał ludzki w sektorze high-tech, zarządzaniu talentami, efektywności coachingu. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu: sztuki wystąpień publicznych, profesjonalnej obsługi klienta,skutecznej promocji, strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w administracji samorządowej, rozwoju talentów i coachingu, efektywności uczenia się , gimnastyki umysłu i zwiększania potencjału mózgu, zarządzania sobą w czasie, nawiązywania relacji biznesowych, zarządzaniu stresem,skutecznej komunikacji. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy na stanowiskach kierowniczych, ciągle inwestuje w siebie i rozwija swoje kompetencje, ostatnio poszerzył swoje edukacyjne portfolio o certyfikat mediatora w prawie cywilnym i handlowym oraz terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Adam Gardocki
Manager AIP w Białymstoku. Swoją historię z ze światem StartUp'ów zaczynał w 2013 r. jako praktykant w dziale marketingu Inkubatorów AIP w Białymstoku. Po objęciu stanowiska Specjalisty ds. promocji i rozwoju, poszerzał swoją wiedzę z zakresu marketingu, funkcjonowania przedsiębiorstw w sektorze MŚP oraz źródeł finansowania działalności StartUp'ów, zdobywał również potrzebne doświadczenie prowadząc szkolenia związane z tematyką Lean Startup. Obecnie odpowiada za funkcjonowanie dwóch inkubatorów w Białymstoku
Adrian Palak - Obecnie piastuje stanowisko Menadżera Sprzedaży Wielokanałowej w jednym z najszybciej rozwijających się sklepów internetowych w segmencie e-groceries w Polsce. Specjalizuje się w sprzedaży i ekspozycji marek z branży FMCG w e-commerce tj. w oparciu o największe platformy internetowe: Allegro, Strefa Marek Allegro, Strefa Okazji Allegro, Groupon, Złote Wyprzedaże. Przez 2 lata pełnił funkcję Kierownika Działu Marketingu w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości w Białymstoku - jednego z oddziałów największej sieci inkubatorów przedsiębiorczości w Europie środkowo-wschodniej. Od 4 lat związany ze światem startup'ów. Prowadził wielokrotnie szkolenia i warsztaty dotyczące tematyki przedsiębiorczości akademickiej, wizerunku w mediach społecznościowych czy personalbrandingu. Brał także udział w projektach organizowanych m. in. przez Centrum Doradztwa Personalnego w Białymstoku. Specjalizuje się w budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych. Pasjonat coachingu i trener.
Laboratorium Biznesu
firma założona przez młodych, ambitnych ludzi o szerokim spektrum zainteresowań. W skład naszej drużyny wchodzą specjaliści z zakresu: ekonomii, rachunkowości, prawa europejskiego, zarządzania zasobami ludzkimi, oraz zarządzania jakością, usługami i produkcją z wykorzystaniem metodologii Lean Menagement. Stale podnosimy nasze kwalifikacje biorąc udział w rożnego rodzaju szkoleniach zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wiedzę z wybranych zagadnień poszerzamy poprzez uczestnictwo w studiach doktoranckich. Jesteśmy autorami licznych publikacji naukowych i projektów badawczych. Na co dzień współpracujemy z wieloma ośrodkami akademickimi w Polsce.
Zrealizowaliśmy wiele projektów zarówno z zakresu: Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), Innowacyjnej Gospodarki (PO IG), Uczenia się przez całe życie (LLP), PROW (Program Rozwoju Obszarów Wiejskich), a także w ramach projektów do powiatowych urzędów pracy.