Podlaski System Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją będzie wdrażany także w samorządach
Wojewoda podlaski Andrzej Meyer podpisał we wtorek 14 kwietnia w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji list intencyjny zawiązujący współpracę pomiędzy administracją rządową i samorządową w dziedzinie wdrażania systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD).
- Przekroczyliśmy Rubikon – mówi wojewoda podlaski Andrzej Meyer. – System EZD, do tej pory użytkowany wyłącznie w administracji rządowej, będzie wdrażany w dwóch dużych miastach: Łodzi i Gdańsku. System ma szansę stać się jednolitym systemem administracji publicznej.
System Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD) został stworzony w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim i z powodzeniem jest wdrażany w jednostkach administracji rządowej w całym kraju. Korzysta z niego już ponad 200 urzędów i 24 tysięcy urzędników, a drugie tyle jest w trakcie wdrożenia.
Dzisiejsze porozumienie rozszerza tę współpracę o największe miasta w Polsce. Sygnatariuszami listu są przedstawiciele administracji rządowej: Minister Administracji i Cyfryzacji, Andrzej Halicki oraz wojewoda podlaski, oraz strony samorządowe: prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz, prezydent Łodzi Hanna Zdanowska oraz w imieniu Unii Metropolii Polskich, prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz.
Na mocy listu i stosownych porozumień z wojewodą podlaskim, w Gdańsku i w Łodzi jeszcze w tym roku zostanie przeprowadzone pilotażowe wdrożenie systemu EZD. Istotą pilotażu jest przekazanie i rozwijanie systemu na zasadach niekomercyjnych administracji publicznej oraz przekazanie wiedzy i zbudowanie kompetencji po stronie administracji samorządowej w taki sposób, aby kolejne wdrożenia mogły się odbywać autonomicznie, na terenie poszczególnych województw.
Informacje na temat przedsięwzięcia wojewody podlaskiego oraz aktualna lista Partnerów publikowane są na dedykowanie stronie: http://ezd.gov.pl.
Źródło: Podlaski Urząd Wojewódzki