Dodana: 18 grudzień 2014 13:53

Zmodyfikowana: 18 grudzień 2014 13:53

Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej

Prezentacja Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo podczas światowej wystawy Expo w Mediolanie, druk nowych wydawnictw promujących trasę oraz udział w krajowych i zagranicznych imprezach targowych - to najbliższe plany związane z promocją marki Green Velo w przyszłym roku. Projekt prowadzi Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego (ROT WŚ) we współpracy z przedstawicielami województw: podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, lubelskiego i podkarpackiego.

- Żeby przygotować się do promocji w przyszłym roku, prowadzimy intensywne prace już od początku roku 2014. Wszystko wymaga zaangażowania i dbałości o szczegóły, aby wraz z nadejściem wiosny w 2015 r. dobrze zaprezentować markę Green Velo – zapowiada prezes Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, a jednocześnie dyrektor Departamentu Edukacji, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, Bartłomiej Andruk.

Przez całe lato powstawały 45 - sekundowe spoty promocyjne, dwuminutowy film oraz 8 - sekundowy, telewizyjny billboard sponsorski. Zakończyły się właśnie prace nad udźwiękowieniem tych reklam.

- Jestem przekonana, że to będzie dobra promocja całego szlaku. Wybraliśmy najpiękniejsze miejsca na podlaskim odcinku trasy. W sumie powstanie jeden spot ogólny oraz pięć spotów regionalnych, gdzie oprócz zdjęć wspólnych, identyfikujących całą trasę, przeważają ujęcia z poszczególnych regionów. Emisja spotów ruszy wiosną w ogólnopolskich mediach - informuje dyrektor biura PROT, Karolina Szymańska-Skowronek.

Równolegle do prac ze spotem reklamowym trwały prace nad produkcją filmów w technologii 3D:
- Filmy 3D, prezentujące osobno wszystkie pięć regionów, zadebiutowały na targach TT Warsaw w stolicy, podobnie jak zadebiutowało wtedy wielkie stoisko targowe, dedykowane tej nowej  marce turystycznej jaką jest Green Velo. Stoisko nawiązuje do kolorystyki szlaku Green Velo i zdobyło w Warszawie II miejsce w konkursie mediów. Przez wszystkie dni targowe można było obejrzeć pokazy rowerowe dwukrotnego rekordzisty Guinessa Krystiana Herby, który zresztą zagrał w naszym spocie reklamowym – dodaje dyrektor Szymańska-Skowronek.

Również podczas targów TT Warsaw zadebiutowały pierwsze foldery mapy i ulotka przygotowywane na potrzeby całego projektu. Łącznie do 2015 roku na wydawnictwa promujące szlak, rozdawane na targach, eventach oraz w punktach i centrach informacji turystycznej zostanie przeznaczone około 2,7 miliona złotych. Samo stoisko kosztowało 200 000 tysięcy złotych, a jego konstrukcja pozwoli na różne konfiguracje w zależności od miejsca ekspozycji.
W 2015 roku szlak Green Velo zostanie zaprezentowany podczas Światowej Wystawy EXPO w Mediolanie.

- Temat przyszłorocznej wystawy EXPO, która będzie trwała od maja do października w stolicy Lombardii to „Wyżywienie dla planety. Energia dla życia”. Prowadzimy w tej chwili rozmowy z Polską Organizacją Turystyczną, jako że planuje ona urządzić w maju 2015 roku tydzień polskiej turystyki na EXPO i właśnie wtedy moglibyśmy promować trasę Green Velo. To dobry moment, bo w maju wszystkie światowe media będą jeszcze tą wystawą bardzo zainteresowane. Dlatego chcemy tam zorganizować konferencję prasową, aby wypromować szlak także wśród turystów zagranicznych - informuje rzecznik prasowy projektu Green Velo, Jarosław Panek.

Trwają także prace związane z koncepcją rozwoju Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo jako kompleksowego „produktu turystycznego”:

- Przyjęliśmy podział całego szlaku na 12 tematycznych „królestw”. Będzie więc królestwo Góry Świętokrzyskie, królestwo Dolina Bugu, królestwo Mazury Północne, itp. Każde nawiązuje do specyfiki danego fragmentu trasy do jej szczególnych walorów itp. W ten sposób będzie nam łatwiej promować trasę i zachęcać turystów do odwiedzania poszczególnych fragmentów, bo zdajemy sobie sprawę, że niewiele osób zdecyduje się na przejechanie za jednym razem całych 2 tysięcy kilometrów - wyjaśnia kierownik projektu „Trasy Rowerowe w Polsce Wschodniej - Promocja”, Grzegorz Szczęsny.

Równocześnie z postępami prac w projekcie promocyjnym trwają roboty w projekcie inwestycyjnym, w ramach którego powstaje sam szlak. Projekt pod nazwą „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej – województwo podlaskie, dofinansowany z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007 – 2015, pozwoli do końca 2015 roku wybudować na terenie naszego regionu 594 kilometry oznakowanej trasy rowerowej. To najdłuższy odcinek wśród wszystkich pięciu województw. 

- Trasa rowerowa na terenie województwa podlaskiego, ze względu na jej przebieg, podzielona została na 8 odcinków odpowiadających terytorialnie 9 powiatom, przez które będzie przebiegała. W tej chwili zakończono ocenę ofert złożonych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na budowę trasy rowerowej wraz z jej oznakowaniem i wykonaniem miejsc obsługi rowerzystów (MOR) na terenie powiatów hajnowskiego i siemiatyckiego a także powiatu łomżyńskiego, miasta Łomża i powiatu zambrowskiego. Zakładamy, że umowy z wybranymi wykonawcami zostaną zawarte do końca grudnia 2014 roku - informuje zastępca dyrektora Biura Inwestycji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, Roman Łoziński.

- Jestem przekonana, że szlak Green Velo wygeneruje nowe inwestycje i nowe miejsca pracy. Zainteresowanie turystów tą trasą już jest bardzo duże. Projekt stanowi kompleksową usługę turystyczną. Proponujemy produkt, który będzie składał się nie tylko ze ścieżki, ale również z całej bazy turystycznej, gdzie turyści będą mogli wypocząć. Podlaskie ma co zaoferować: to piękne miejsca, gościnni ludzie, wspaniała regionalna kuchnia. Wierzę, że ta trasa będzie wielkim hitem turystycznym - uważa wicemarszałek Województwa Podlaskiego, Anna Naszkiewicz. 
Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook