Zostań Youtuberką!
Jeszcze do 15 czerwca podopieczne domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych a także dziewczęta będące w trudnej sytuacji życiowej i materialnej mogą zapisać się do projektu „Uniwersytet Sukcesu”, organizowanego przez Fundację Digital University. Uczestniczki będą miały szansę bezpłatnie rozwijać swoje kompetencje w zakresie nowych technologii, a najbardziej zmotywowane mają szansę na staże zawodowe i wyjazd do Kampusu Google w Madrycie lub Londynie.
Turnusy szkoleniowe odbędą się w Białymstoku, Trójmieście, Warszawie i Krakowie - organizator zapewnia także transport, nocleg i wyżywienie. W projekt zaangażowane są m.in. Facebook, Google for Startups, Nationale-Nederlanden, Dentsu czy Kancelaria Prawna SSW, Pragmatic Solutions, Sukces Pisany Szminką, Szkoła Gestalt.
Realizację projektu poprzedziło badanie społeczne przeprowadzone wśród wychowanek domów dziecka w wieku 15-19 lat, które wykazało, że większość z nich ma bardzo zawężone wyobrażenia na temat swoich planów zawodowych. Wszystkie były zgodne, że udział w kursach zawodowych jest ważny i że warto w nich uczestniczyć, by poznać swoje możliwości, posłuchać ekspertów i stworzyć szansę lepszego startu zawodowego.
„Uniwersytet Sukcesu” składa się z kilku etapów. Pierwszy to tygodniowe turnusy szkoleniowe z nowych technologii „Akademia Blogerki”, „Akademia Youtuberki” oraz „Akademia Programistki”, plus wsparcie mentorskie, warsztaty doradztwa zawodowego, podstaw prawa oraz cykl szkoleń miękkich.
- Uznaliśmy, że właśnie te kierunki mogą okazać się najbardziej interesujące dla młodych dziewcząt, dla których świat Internetu i mediów społecznościowych jest środowiskiem naturalnym – mówi Elżbieta Wojciechowska, Dyrektor Programowa Fundacji Digital University.
Drugi etap to kilkudniowe spotkania motywacyjne z przedstawicielami firm partnerskich, m.in. Nationale-Nederlanden, Google, Facebook czy Dentsu Aegis Network.
- Chcemy pomóc tym dziewczętom, które zasługują na dobry start w dorosłe życie. Ich dotychczasowe doświadczenia zazwyczaj są bardzo trudne, z drugiej strony jest to grupa młodych, ambitnych dziewcząt, które chcą wiele osiągnąć. Chcemy mieć choć mały udział w tym, by odmienić ich los i wzmocnić ich kompetencje zarówno w zakresie nowych technologii, jak również umiejętności miękkich - mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden. Dzięki partnerom uczestniczki „Uniwersytetu Sukcesu” poznają, m.in. case studies różnych projektów, a także skorzystają z indywidualnych konsultacji z reprezentantami działów marketingu, HR czy sprzedaży. Przy wsparciu mentorów, określą swoje predyspozycje i nauczą się jak dobrze przejść przez proces rekrutacyjny.
Aplikacje można przesyłać do 15 czerwca poprzez formularz na stronie www.uniwersytetsukcesu.com. Udział jest bezpłatny.
Informacji na temat rekrutacji i projektu udziela Ewa Konopko – project manager: ewa.konopko@digitaluniversity.pl
I etap: turnusy szkoleniowe - odbędą się finalnie w czterech miastach, w których uczestniczyć mogą dziewczyny z całej Polski:
01-06.07.2019 – Białystok
22-27.07.07.2019 – Trójmiasto
08-13.07.2019 – Kraków
15-20.07.2019 – Warszawa
mat.org/red.art
fot.pixabay