Dodana: 22 kwiecień 2021 13:18

Zmodyfikowana: 22 kwiecień 2021 13:22

Załatw urzędową sprawę w pandemii i nie tylko. Zapisz się na szkolenie!

Coraz więcej spraw można załatwić przez Internet. Dodatkowo, sytuacja epidemiczna spowodowała znaczący wzrost zainteresowania e-Usługami publicznymi. Reagując na tę potrzebę, Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego zaprasza na szkolenie "E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie". Zapisy trwają – nabór prowadzony jest w trybie ciągłym.

Grafika informująca o szkoleniu e-usługi publiczne w ramach projekty "Cyfrowe Podlaskie"

Jakie sprawy urzędowe obecnie można załatwić bezpiecznie, bez konieczności wychodzenia z domu? Jak zapisać się do lekarza, bez wyczekiwania w długiej kolejce do rejestracji? Jak znaleźć obowiązujące akty prawne i pozyskać informacje dotyczące prawa lokalnego? W jaki sposób bezpiecznie korzystać z zasobów Internetu, by nie zostać ofiarą przestępstw internetowych i chronić swoją prywatność? Na te pytania można uzyskać odpowiedź na specjalnym szkoleniu "E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie".

Szkolenie jest całkowicie bezpłatne. Uczestniczyć może w nim każdy pełnoletni mieszkaniec województwa podlaskiego.

Całość trwa 8 godzin lekcyjnych i realizowane jest w dobie pandemii, w formie 2 zdalnych sesji, w terminach dogodnych dla uczestników: rano, po południu, ew. w weekendy.

Zapisy na szkolenia prowadzone są poprzez stronę internetową cyfrowepodlaskie.wrotapodlasia.pl

 

O czym dowiesz się na szkoleniu "E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie"?

  1. Jak znaleźć akty prawne i wzory dokumentów administracji publicznej?
  2. Gdzie szukać aktów prawa miejscowego i co to jest BIP?
  3. Gdzie szukać informacji o usługach administracji publicznej? Jakie portale umożliwiają świadczenie usług administracji publicznej drogą elektroniczną (na poziomie kraju, regionu i gminy)?
  4. Jakie sprawy w urzędach można zrealizować drogą elektroniczną?
  5. Jak wysłać pismo do urzędu?
  6. Jak podpisywać dokumenty? Podpisać dokument Worda, xls , czy skan? Jakie elementy powinno zawierać pismo podpisywane podpisem elektronicznym?
  7. Jak sprawdzić poprawność podpisu elektronicznego?
  8. Co to jest kwalifikowany podpis elektroniczny i kiedy jest niezbędny?
  9. Co to jest Profil Zaufany i jak go uzyskać?
  10. Co to jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) i jak z niej korzystać? Jak i gdzie znaleźć adres ESP?
  11. Skąd wiadomo, czy i kiedy pismo zostało do urzędu dostarczone, co oznaczają tajemnicze skróty UPO, UPP, UPD?
  12. Czy i jak można śledzić przebieg sprawy?
  13. Jak zarejestrować się do lekarza przez Internet?
  14. Jakie są zasady bezpiecznego korzystania z Internetu (w komputerze, smartfonie)?
  15. Przypadki nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa i ich konsekwencje. 
  16. Dlaczego i w jaki sposób chronić prywatność  w Internecie?
  17. Dlaczego i w jaki sposób unikać mowy nienawiści?

  

Pozostałe szkolenia realizowane w ramach projektu "Cyfrowe Podlaskie"

  • Social Media
  • Hobby i rozwój osobisty online
  • Podstawy obsługi komputera i Internetu od postaw

Więcej informacji o szkoleniach znajduje się na stronie projektu „Cyfrowe Podlaskie”.

Grafika projektu "Cyfrowe Podlaskie"

***

Szkolenia realizowane są w ramach projektu „Cyfrowe Podlaskie" finansowanego ze środków Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Projekt prowadzony jest przez Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, zaś bezpośrednim realizatorem szkoleń jest firma Open Education Group sp. z o.o.

Wartość projektu wynosi 1 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych to prawie 826,5 tys. zł.

 

źródło: Departament Społeczeństwa Informacyjnego

oprac. : Marcin Nawrocki

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook