Dodana: 13 grudzień 2019 13:06

Zmodyfikowana: 13 grudzień 2019 13:06

Hong Kong jako „brama do Chin”- kolejne spotkanie

Klasa średnia w Chinach liczy sobie obecnie 300 milionów osób. Z roku na rok szybko rośnie popyt na dobra luksusowych. Dla wielu europejskich firm wejście na chiński rynek jest szansą na olbrzymie zyski, perspektywy długofalowego rozwoju i skorzystanie z imponującego efektu skali. Dotarcie do 1% chińskich konsumentów oznacza pozyskaniponad 13 milionów klientów.

Ilustracja do artykułu Seminarium Chiny2.JPG

Biuro Obłsugi Inwestorów i  Promocji Gospodarczej  Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego (UMWP) we współpracy z Podlaskim Klubem Biznesu zorganizowało w dniu  11.12.2019 r. w Białymstoku  spotkanie informacyjne dla podlaskich przedsiębiorców. Wzięli w nim udział przedstawiciele  firm i instytucji  zajmujących  się wprowadzaniem polskich firm na chiński rynek, wśród nich  - Maciej Wilk, dyrektor warszawskiego biura Hongkong Trade Development Council. 
Jedna z dróg do nawiązania współpracy biznesowej z „Państwem Środka”  wiedzie bowiem  przez Hongkong, będący swoistą bramą do Chin, który oferuje system prawny oparty na prawie brytyjskim, prosty i przejrzysty system podatkowy, w tym brak  podatku od zysków kapitałowych, podatku u źródła  oraz podatku od sprzedaży i podatku VAT-u.  Firmy działające w Hongkongu oferują  bardzo skuteczne, szybkie i wiarygodne  pośrednictwo we wprowadzaniu produktów i usług na chiński rynek, pomagając ominąć wiele trudności, które mogą spotkać eksporterów stawiających pierwsze kroki w Chinach. Odmienna kultura biznesowa, obyczajowość, specyficzne, często zaskakujące dla Europejczyków wymagania chińskich klientów sprawiają, że  biznesowym szansom, które stwarza ten kraj towarzyszy wiele trudności, które można ominąć,  nawiązując kontakty z partnerami i pośrednikami biznesowymi z Hongkongu.  Okazją do nawiązania takich relacji stwarza ponad 30 imprez targowych i 11 największych na świecie imprez branżowych, przez które w Hongkongu przewija się  39 tys. wystawców  i ponad 770 tys. odwiedzających rocznie.

 

 

źródło: Biuro Obłsugi Inwestorów i  Promocji Gospodarczej  UMWP 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook