W regionie powstanie długo wyczekiwana inwestycja drogowa. Ruszają prace na drodze wojewódzkiej na odcinku Lipsk – granica państwa
Budowa i rozbudowa części drogi wojewódzkiej nr 664 zostanie sfinansowana w całości ze środków budżetu państwa, w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Wartość zaplanowanych robót budowlanych wynosi ponad 64 mln zł. W czwartek (31.10) symbolicznym wbiciem łopat rozpoczęto inwestycję. W uroczystości wzięli udział m.in. Artur Kosicki, Marszałek Województwa Podlaskiego, radny wojewódzki i inicjator tej inwestycji Paweł Wnukowski, a także lokalni samorządowcy i przedstawiciele wykonawców.
Marszałek Artur Kosicki podczas konferencji prasowej mówił, że rozpoczynające się prace budowlane to pierwszy etap realizacji planów województwa dotyczących przygranicznych terenów w powiecie augustowskim.
- Chcemy aby ta droga wiodła do czynnego przejścia granicznego, dlatego naszym celem jest doprowadzenie do otwarcia przejścia z Białorusią - Lipszczany - Sofijewo – mówił marszałek Kosicki – To rozwiązanie odciążyłoby ruch graniczny na innych przejściach, ale też pobudziłoby turystykę i gospodarkę w tym regionie. Mam nadzieję, że jeszcze w tej kadencji uda nam się to przejście otworzyć.
Radny wojewódzki i jednocześnie szef sejmikowej komisji zajmującej się infrastrukturą, Paweł Wnukowski również liczy, że w przeciągu kilku lat powstanie nowe przejście graniczne z Białorusią. - Ta warta 65 mln inwestycja to początek zmian w tej części województwa – podkreślał.
Satysfakcji z rozpoczęcia prac budowlanych nie kryli lokalni samorządowcy. Marszałek Artur Kosicki podkreślał, że to m.in. dzięki nim i dzięki współpracy „ponad podziałami politycznymi” udało się zdobyć fundusze na tak oczekiwaną inwestycję.
***
W ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 664 zmodernizowany zostanie odcinek o długości 11,4 km. Według umowy budowa potrwa 14 miesięcy i w tym okresie zostaną zrealizowane takie prace, jak m.in.:
- Wykonanie przebudowy i poszerzenie jezdni do szerokości 7,0m (2 pasy ruchu
po 3,5m) i pobocza o szerokości 1,0m.
- Wykonanie konstrukcji jezdni do przenoszenia obciążeń ruchem KR4.
- Budowa nowych i przebudowę istniejących zjazdów.
- Korekta geometrii łuków poziomych i pionowych drogi wojewódzkiej.
- Budowa zatoki do ważenia i kontroli pojazdów z miejscem postojowym dla pojazdów ITD w km 52+279,33.
- Budowa kanału technologicznego.
- Budowa zatok autobusowych o nawierzchni wykonanej z kostki granitowej.
- Budowa chodników dla pieszych w rejonie zatok autobusowych oraz w terenie zabudowanym.
- Budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2,50m i nawierzchni asfaltowej.
- Poprawa systemu odwodnienia.
- Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi.
- Budowa barier ochronnych i balustrad w rejonie przepustów i wysokich nasypów, zgodnie z projektem zagospodarowania terenu.
Prace budowlane zostaną wykonane przez konsorcjum firm Lider – BK-TRAS Roboty Drogowe Borsukiewicz SP.J, a partnerami będą przedsiębiorstwa EKODROM Sp. z o.o. oraz UZDAROJI AKCINE BENDROVE „SIAULIU PLENTAS” Sp. z o.o.
ak/bm/red. is