Dodana: 17 listopad 2020 08:42

Zmodyfikowana: 20 czerwiec 2022 14:57

Usługa KAS „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” dostępna w całym kraju!

Załatwienie sprawy podczas bezpośredniej wizyty w urzędzie jest możliwe po jej wcześniejszym umówieniu. Taką usługę Krajowa Administracji Skarbowej (KAS) uruchomiło od 16.11 w całym kraju. To rozwiązanie ma zwiększyć bezpieczeństwo podatników i komfort przy załatwianiu spraw.

Grafika o białym tle z napisem Rusza nowa usługa KAS oraz "umów wizytę w urzędzie skarbowym". Drugi napis wskazuje clipart w kształcie dłoni

- Nowa usługa, dzięki której nasz klient zarezerwuje spotkanie w urzędzie skarbowym, zaczyna działać w całym kraju. Dzięki usłudze i nowemu modelowi obsługi w urzędach skarbowych zapewnimy naszym klientom nie tylko większy komfort załatwiania spraw, ale też podniesiemy bezpieczeństwo wszystkich: podatników i naszych pracowników – powiedziała szef Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

Dodała też, że „wiele spraw można załatwiać online, zwłaszcza że możliwości w tym zakresie są naprawdę szerokie. Jeśli jednak jest konieczna wizyta w urzędzie, umawiajmy się na nią z wyprzedzeniem, korzystając z nowej usługi lub telefonicznie”.

Nowy model obsługi uruchomiony był pilotażowo latem tego roku w województwach podlaskim i wielkopolskim. Usługa została dobrze przyjęta przez podatników i już w październiku została wprowadzona w pięciu kolejnych regionach, a od 16 listopada - jest dostępna w całym kraju.

Wizytę najprościej można umówić przez internet  korzystając z elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl lub swojego urzędu skarbowego. Opcja druga to umówienie wizyty telefonicznie – numery telefonów można sprawdzić na stronie www swojego urzędu skarbowego.

Ankieta przeprowadzona wśród podatników z województwa podlaskiego, w którym przeprowadzono pilotaż usługi, pokazała, że według 77 proc. ankietowanych wcześniejsza rezerwacja wizyty poprawia sprawność załatwienia sprawy i zwiększa bezpieczeństwo. 72 proc. stwierdziło też, że elektroniczny formularz jest zrozumiały i czytelny.

źródło: KAS, oprac.: Małgorzata Sawicka

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook