Technologia Pay2Vend doceniona w rankingu Innowacje 2015
Białostocka spółka P2V Polska znalazła się w gronie laureatów w podlaskim konkursie Innowacje 2015 zorganizowanym przez Kurier Poranny. Zwycięstwo dała firmie innowacyjna technologia Pay2Vend, wykorzystana m.in. w prospołecznym projekcie Zdrowe Kieszonkowe.
P2V Polska zwyciężyła w rankingu w kategorii: „Usługi, Firma Mikro”. Do konkursu Kuriera Porannego i białostockiego oddziału Naczelnej Organizacji Technicznej zgłosiła autorską technologię - platformę informatyczną pod nazwą Pay2Vend do urządzeń vendingowych (sprzedaż z automatów) obejmującą trzy poziomy: obsługę płatności za pomocą kart i breloków zbliżeniowych, zarządzanie indywidualnymi kontami użytkowników i obsługę automatów od strony operatorskiej (zatowarowywanie i rozliczenia). To pierwsza tego typu technologia stworzona w Polsce dedykowana do vendingu.
- Konsument ma dostęp do platformy internetowej, dzięki której ma pełną kontrolę nad zakupami, może zasilać konto, ustawiać dzienne limity wydatków, sprawdzać statusy i inne - mówi Andrzej Nartowicz, prezes P2V Polska, pomysłodawca Pay2Vend i projektu Zdrowe Kieszonkowe, w którym ta technologia znalazła zastosowanie. W ramach tego projektu w szkołach ustawiane są automaty ze zdrową żywnością i napojami.
Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę po wprowadzeniu nowych przepisów, wykluczających ze sprzedaży w placówkach oświatowych tak zwane śmieciowe jedzenie. Automaty ze zdrową żywnością okazały się bardzo dobrym rozwiązaniem w szkołach, tym bardziej, że dzięki nowej technologii rodzice mogą stosować tzw. kontrolę rodzicielską - mają wgląd w historię zakupów, określają dzienny limit wydatków, czy blokują do zakupu produkty, które nie są wskazane dzieciom np. z przyczyn medycznych.
- Zdrowe Kieszonkowe to również projekt prospołeczny, wspieramy dzieci z najuboższych rodzin, poprzez przekazywanie im zasilonych kart do zakupów zdrowej żywności w automatach oraz prowadzimy działania edukacyjne -informuje Joanna Czupryńska, koordynator projektu.
- Dodam, że takie rozwiązanie jest nie tylko zaawansowane technologicznie, ale też jest niespotykane dotychczas na rynku europejskim - mówi Andrzej Nartowicz. - Jako pierwsi wprowadziliśmy tę technologię do branży vendingowej i zdradzę, że na tym się nie skończy. Mam jeszcze wiele planów i projektów, które mam nadzieję, zrealizowane zostaną w najbliższej przyszłości.
(Inf.PR firmy)