Promotech KM wdraża innowacyjny system informatyczny
Zarząd łapskiego Promotechu chce usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa na linii technologia-planowanie-produkcja. Ma w tym pomóc nowoczesny system informatyczny, którego wdrażanie rozpoczęto w lipcu.
System klasy APS (Advanced planning and scheduling) to system informatyczny pozwalający wykonywać złożone operacje planistyczne i symulacyjne wraz z optymalizacją.
- Wdrożenie systemu było dla nas naturalnym elementem rozwoju - osiągnęliśmy już punkt krytyczny, w którym zarządzanie portfelem w sposób tradycyjny (MS Excel) przestało być efektywne – mówi Karol Zadykowicz, prezes Promotech KM. - System ma przede wszystkim usprawnić pracę na stykach technologia-planowanie-produkcja. Dzięki niemu będziemy w bardziej precyzyjny sposób zarządzać zamówieniami z uwzględnieniem oczekiwanych terminów realizacji, efektywnego wykorzystania parku maszynowego i zaangażowania materiałowego.
System ma być wspólną bazą danych całego przedsiębiorstwa od strony produkcyjnej - od harmonogramu pracy pracowników, wycen, magazynu, monitorowania postępu zleceń, aż po dane do fakturowania i bilansowania zaangażowania kosztowego z założeniami technologicznymi. Dostarczy również danych do analizy, co pokaże słabe strony funkcjonowania przedsiębiorstwa i da możliwość ich usprawniania.
Wdrażanie projektu przebiega etapowo – od analizy przedwdrożeniowej, poprzez przedstawienie koncepcji wdrożenia, uwzględniającej specyfikę działania firmy po właściwy etap wdrożenia.
- W pierwszej kolejności będziemy uzupełniać w systemie podstawowe dane takie jak stan magazynowy, gniazda produkcyjne, harmonogramy pracy itp. – wymienia Karol Zadykowicz. - Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie technologii, uruchomienie i monitorowanie pierwszych zleceń. W ostatnim etapie wdrożenia chcemy uruchomić automatyczne planowanie produkcji.
Do obsługi systemu przygotowywana jest też załoga Promotechu KM.
- Niewątpliwie będzie to wymagało dużego nakładu pracy zarówno kadry biurowej jak i pracowników produkcji - mówi prezes Zadykowicz. - W ramach wdrożenia przewidujemy kilka sesji szkoleniowych uwzględniające różne grupy pracowników. W przypadku pracowników bezpośredniej produkcji będzie to obsługa pulpitu pracownika i czytnika kodów kreskowych.
Zakończenie prac nad projektem przewidziane jest na koniec tego roku. Inwestycja jest finansowana ze środków własnych firmy, a jej wykonawcą jest firma STIGO z Krakowa.