Paryż, Frankfurt, Londyn, Moskwa. Podlaskie firmy chcą zdobywać nowe rynki
Siedem podlaskich firm pojedzie na targi dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W czwartek, 12 września, Zarząd Województwa Podlaskiego przyznał 666 tys. złotych na ten cel.
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „BS” Alternatory Rozruszniki Dawid Święciński otrzyma 47,8 tys. zł z RPOWP na udział w targach zagranicznych ReMaTec w Amsterdamie oraz EQUIP AUTO w Paryżu. Firma chce w ten sposób budować markę oraz rozwinąć sprzedaż zagraniczną poprzez nawiązanie i utrzymanie wartościowych kontaktów gospodarczych w skali międzynarodowej.
Firma Rokicki Krzysztof EUROMAX 96,9 tys. zł dofinansowania przeznaczy na udział w targach handlowych Anuga Food Fair w Kolonii w Niemczech oraz w targach World Food Moscow. Przedsiębiorstwo chce zdobyć nowe rynki, a jego grupą docelową są klienci z całej Europy, a także z USA oraz Bliskiego i Dalekiego Wschodu.
TENT-BALONY Lech Podbiełło ma zamiar uczestniczyć w Międzynarodowych Targach Komunikacji Wizualnej Viscom 2020 w Dusseldorfie w Niemczech, na co otrzyma 69,4 tys. zł dofinansowania z RPOWP. Na Targi Viscom przybywa ok. 10 tys. odwiedzających z 40 krajów świata. Przedsiębiorstwo chce nawiązać współpracę z kontrahentami z Niemiec, Włoch, Francji, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Estonii, Holandii, Szwajcarii, Białorusi i Ukrainy.
Z kolei Photon Entertainment weźmie udział w British Educational Training and Technology Show 2020 (BETT Show) w Londynie. To jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w dziedzinie technologii skierowanych do branży edukacyjnej. Dla firmy udział w imprezie stanowi szansę na internacjonalizację działalności i wejście na nowe, obiecujące rynki. Dofinansowanie z RPOWP wyniesie 62,2 tys. zł.
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego dotację w kwocie 239,4 tys. zł przeznaczy na udział przedsiębiorstw z branży spożywczej w międzynarodowych targach SIAL Paris 2020. Projekt zakłada wyjazd PFRR, jako lidera, jednej średniej firmy oraz czterech firm mikro lub małych, związanych z branżą, jednocześnie będących podmiotami innowacyjnymi i posiadającymi potencjał eksportowy. Zakładane efekty? Spójna promocja kluczowej branży spożywczej skierowana zarówno do innych wystawców, jak i potencjalnych kontrahentów.
Natomiast dwie firmy pojadą na targi Automechanika, organizowane we Frankfurcie w Niemczech. To jedna z największych i najważniejszych wystaw w dziedzinie techniki motoryzacyjnej. Firmy Art-Motor Leszczyńscy, Rutkowscy (dofinansowanie 82,9 tys. zł) i przedsiębiorstwo Techmot (67,7 tys. zł) liczą, dzięki obecności na targach, na zwiększenie rynków zbytu i wzrost sprzedaży eksportowej.
Firmy te wzięły udział w naborze z poddziałania 1.4.1 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (promocja przedsiębiorczości oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej województwa – targi, misje i inne wydarzenia o charakterze międzynarodowym).
blm