Będą zmiany w opłacaniu rachunków za prąd. Operator ostrzega przed oszustami
Do stycznia przyszłego roku potrwa zmiana informatycznego systemu obsługi ok. 2,5 mln klientów firmy energetycznej Enea. Zmieniają się m.in. numery kont do opłacania rachunków za energię elektryczną, więc spółka ostrzega przed oszustami.
Sprzedawca, dystrybutor i producent energii wprowadza nowy, jednolity system informatyczny, który m.in. liczy i wystawia faktury, oraz rejestruje kontakty z klientami. Dzięki nowemu rozwiązaniu, spółce łatwiej niż dotąd będzie obsługiwać klientów. Wdrażany system umożliwi też klientom korzystanie z elektronicznego biura obsługi.
Do tej pory nowy system informatyczny objął klientów spółki z obszaru szczecińskiego i bydgoskiego. Obecnie zmiany wprowadzane są w okolicach Poznania i Zielonej Góry. Na przełomie grudnia i stycznia cały proces zakończy się przeniesieniem do nowego systemu klientów z okolic Gorzowa Wielkopolskiego.
Najważniejsza zmiana wiążąca się z nowym systemem dotyczy faktur, na których pojawi się nowy numer konta bankowego do wpłat należności za prąd. Jak powiedział w środę wiceprezes Enei ds. handlowych Grzegorz Kinelski, każdy klient będzie miał odtąd indywidualny numer rachunku.
„Dzięki temu uiszczane przez niego wpłaty będą trafiały bezpośrednio na jego indywidualne konto. Unikniemy już takich przypadków, gdy klient miał jednocześnie zadłużenie i nadpłatę – tak bywało w przypadku wykorzystywanych dotąd systemów” – powiedział.
Kinelski dodał, że przy okazji wprowadzanych zmian, spółka ostrzega przed oszustami, którzy mogą próbować wyłudzać pieniądze.
„W razie jakichkolwiek wątpliwości co do nowego numeru konta można do nas dzwonić na infolinię. Autentyczność nowego numeru będzie można też sprawdzić na naszej stronie internetowej” – powiedział.
Źródło: www.kurier.pap.pl