Dodana: 9 lipiec 2015 12:40

Zmodyfikowana: 9 lipiec 2015 12:41

Zapraszamy do udziału w konkursie „Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń”

Fundacja Państwo Obywatelskie oraz Komitet Honorowy ogłaszają V Ogólnopolski Konkurs dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą „Bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń”. Hasłem konkursu jest: Prawo, Przyjaźń, Tolerancja.

Ilustracja do artykułu team-538078_1280.jpg

Konkurs przeprowadzony zostanie w okresie od 15 września 2015 r. do 15 kwietnia 2016 r. Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają tytuły Bezpiecznej Szkoły i dyplomy honorowe.

 

Regulamin konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń:

•             Celem konkursu jest spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia - obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Równocześnie konkurs ma służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów.

•             Szkoły przystępujące do konkursu przyjmą na siebie zadania, których wykonanie będzie oceniane przez jury punktowo, w skali od „1" do „10". Warunkiem

do otrzymania tytułu i dyplomu Bezpieczna Szkoła jest uzyskanie co najmniej

80 punktów za 10 zadań. W skład jury wchodzi po 2 przedstawicieli organizatorów konkursu.

•             Prace konkursowe zwieńczą zbiorcze informacje szkół o przebiegu prac konkursowych, uzyskanych efektach, poprawie stanu bezpieczeństwa w szkole i wokół szkoły. Informację (na wzorze dostarczonym przez jury), opracowują wspólnie dyrektorzy szkół, rady pedagogiczne, komitety rodzicielskie i samorządy uczniowskie.

•             Jury zachęca szkoły do dokumentowania wykonanych w ramach konkursu prac w materiałach fotograficznych, opracowaniach uczniowskich tekstowych, w tym zarejestrowanych elektronicznie, nagraniach filmowych na DVD lub CD etc.

•             Informacje o przedsięwzięciach w ramach konkursu, wraz z informacją o innych przedsięwzięciach podjętych przez szkołę dla zapewnienia bezpieczeństwa placówki i jej uczniów, należy przesyłać do jury sukcesywnie do dnia 15 kwietnia 2016 r.

•             Adres jury konkursu Bezpieczna Szkoła - Bezpieczny Uczeń: Al. Jerozolimskie 151, kl. 1, piętro 2, 02-326 Warszawa, e-mail: sekretariat@bezpieczna-szkola.com

 

Zgłoszenia szkół do konkursu należy przesyłać wraz ze zgłoszeniem udziału w seminarium w terminie do 15 lipca 2015 r. na formularzu, który zamieszczony jest na stronie

 www.bezpieczna-szkola.com .

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook