Dodana: 15 kwiecień 2016 09:17

Zmodyfikowana: 15 kwiecień 2016 09:17

Kampania społeczno – edukacyjna „Postawmy na Młodych”. Konkursy dla dzieci i młodzieży

Jeżeli wyobrazimy sobie naszą gospodarkę za 10-20 lat, to zobaczymy tam obecnych kilku- i nastolatków. To od nich w dużej mierze będzie zależał gospodarczy los regionu. Spróbujmy więc już teraz zaszczepić w nich ducha przedsiębiorczości. Celem społecznym kampanii jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływ na życie mieszkańców naszego regionu oraz budowanie „przedsiębiorczego społeczeństwa” tj. racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes.

Ilustracja do artykułu Konkurs SP.jpg

Kampania potrwa do października b.r. Swoim zasięgiem obejmuje województwo podlaskie. Celem realizowanych przez nas działań jest wspieranie rozwoju najmłodszych, zwłaszcza ich wiedzy, kreatywności, samodzielności. Wśród zaplanowanych działań są zarówno te skierowane do dzieci w wieku przedszkolnym, jak i dzieci szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Jako pomysłodawca akcji, już po raz kolejny inspirujemy młode pokolenie do działania. Naszą aktywność w tym obszarze wsparło wiele instytucji, podmiotów gospodarczych oraz media. 

Opisy Konkursów

 

  1. Konkurs plastyczny (komiks) „Wspólna praca się opłaca”
    Uczestnicy: uczniowie klas I-III szkół podstawowych.

 

Celem konkursu jest popularyzacja wiedzy ekonomicznej, zalet wspólnej pracy, racjonalnego gospodarowania, pobudzanie twórczej aktywności wśród uczniów klas I-III szkół podstawowych.

Praca konkursowa powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu) i opowiadać o współpracy. Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka itp. Oceniane będą walory artystyczne, pomysłowość i oryginalność prac.

 

  1. Konkurs plastyczny (komiks) „Jak zarobić pierwszy tysiąc?”
    Uczestnicy: uczniowie  klas IV-VI szkół podstawowych.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów klas IV-VI szkół podstawowych do myślenia o przyszłości i planowania swojej kariery zawodowej. Uczniowie przygotowują indywidualną pracę plastyczną obrazującą ich pomysł na to, jak w przyszłości można zarobić pieniądze (przysłowiowy pierwszy milion, a tu - „tysiąc”).

Praca powinna mieć charakter krótkiej opowieści (komiksu). Technika wykonania pracy plastycznej jest dowolna: rysunek, malarstwo, wydzieranka, grafika komputerowa itp.

 

  1. Konkurs fotograficzny: „Sukces w moim obiektywie”
    Uczestnicy: uczniowie gimnazjum.

Celem konkursu jest inspirowanie uczniów szkół gimnazjalnych do zastanowienia się nad pojęciem „sukcesu” i odpowiedzi na pytanie „Czym jest dla mnie sukces?”.

W ramach konkursu oceniane będą fotografie wykonane za pomocą aparatów fotograficznych, smartfonów i innych urządzeń audiowizualnych. Prace powinny obrazować „Sukces” - dowolnie rozumiany przez uczestnika konkursu.  

 

  1. Konkurs na najlepszy spot telewizyjny „Produkt z mojej okolicy”
    Uczestnicy: uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.

 

W ramach konkursu oceniane będą filmy reklamowe (spoty) o czasie trwania do 1 minuty, których tematem jest reklama produktu/usługi wytwarzanych w okolicy zamieszkania uczestnika konkursu (produkty regionalne).

Oczekiwane rezultaty:

- Pobudzenie kreatywności i świadomości produktów regionalnych wśród młodzieży.

- Zwrócenie uwagi na atrakcyjność produktów „z własnego otoczenia”.

- Promocja i rozpowszechnienie informacji o produktach dzięki promocji w Internecie.

- Pobudzenie do dyskusji na temat najlepszych, atrakcyjnych i często unikalnych produktów regionalnych.

 

Więcej informacji na temat realizowanych działań można znaleźć na: www.postawmynamlodych.pl.

 

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook