Dodana: 20 listopad 2015 10:46

Zmodyfikowana: 20 listopad 2015 10:46

Zostań wolontariuszem w Muzem Wojska

Jak można zacząć swoją pierwszą przygodę z Muzeum Wojska w Białymstoku? Zastanawialiście się nad tym? Czy trzeba skończyć specjalne studia, a może trzeba mieć specjalne umiejętności albo wygrać jakiś konkurs? Odpowiedź na te pytania jest bardzo prosta. Trzeba mieć czas i dużo chęci!

Ilustracja do artykułu plakat wolont_1024.jpg

Najlepszym sposobem, żeby aktywnie uczestniczyć w życiu muzeum jest wolontariat. Wolontariusze mają szereg możliwości, aby realizować swoje pasje. Współuczestniczą, pod okiem edukatorów, w przygotowaniu zajęć, pomagają w ich prowadzeniu, zdobywają nowe umiejętności i rozwijają już posiadane. Współpracują też przy tworzeniu nowych scenariuszy, pomocy edukacyjnych oraz promocji Muzeum. Wolontariusze Muzeum Wojska w Białymstoku realizują własne autorskie projekty. Wspomnieć tu można chociażby quest „Śladami Hetmana Branickiego”, dzięki któremu można w ciekawy sposób poznać historię naszego miasta.

Teraz nasuwa się oczywiste pytanie – czy kandydat na wolontariusza, musi mieć jakieś szczególne cechy, umiejętności lub „super moce”? Na pewno przyda się otwartość na nowe doświadczenia, chęć współpracy w grupie oraz zainteresowanie historią, natomiast potrzebną wiedzą, chętnie podzielą się pracownicy muzeum. Odpowiedzą na wszystkie pytania, rozwieją wątpliwości i pomogą przygotować „narzędzia” przydatne w dalszej pracy wolontariusza. Zgodnie z mottem „Nieważne jest Twoje dotychczasowe doświadczenie - wiedzą się podzielimy. Nieważne, czy kiedyś już działałeś w wolontariacie - pod naszą opieką postawisz swój pierwszy krok!

Jeżeli chcielibyście zostać wolontariuszami w Muzeum Wojska w Białymstoku, wypełnijcie formularz zgłoszeniowy (który znajduje się na stronie www.mwb.com.pl) i prześlijcie na e-mail: etomaszewska@mwb.com.pl lub przynieście wypełniony do Muzeum Wojska w Białymstoku, ul. Jana Kilińskiego 7. Następnie skontaktuje się z wami e-mailowo koordynator i zaprosi na spotkanie, podczas którego ustalone zostaną wspólne priorytety oraz zasady współpracy.

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook