Dodana: 23 luty 2021 14:27

Zmodyfikowana: 23 luty 2021 15:20

Dotacje na podbój zagranicznych rynków i Internetu

Cztery podlaskie firmy otrzymają dotacje na opracowanie specjalistycznych biznes planów, strategii wejścia na rynki zagraniczne i strategii marketingowych online. We wtorek (23.02) marszałek Artur Kosicki podpisał umowy o dofinansowanie z przedstawicielami tych firm.

Dłonie na klawiaturze laptopa. Na ekranie strona startowa Wrót Podlasia

- Dziś podpisane umowy to wsparcie ukierunkowane na szukanie nowych dróg rozwoju, nowych możliwości. Skorzystanie z wiedzy i doświadczenia ekspertów jest szansą na wdrożenie nowych technologii oraz na zwiększenie konkurencyjności podlaskich firm  - podkreślał Artur Kosicki.

Dzięki przyznanej dotacji firma Alutrast Grzegorz Roszkowski stworzy strategię wejścia na rynki zagraniczne – niemiecki, francuski i szwedzki. Dzięki takiemu podejściu firma będzie lepiej przygotowana, aby z sukcesem oferować swoje produkty - systemy okienne, drzwiowe, przeciwpożarowe, fasadowe, witryny i ogrody zimowe. Uzyskana dotacja na ten cel to ponad 15 tys. zł.

Z kolei dwa projekty na tego typu usługi zrealizuje spółka PRO-TRADE. Pierwszy z nich będzie dotyczył zakupu usługi doradczej, w wyniku której opracowany zostanie biznes plan – dotacja na ten cel to blisko 40 tys. zł. Ekspert wspólnie z pracownikami określi sytuację wyjściową firmy, analizę pozycji na rynku, konkurencji, wykona analizy SWOT  z opracowaniem charakterystyki branży i opisem celów planowanej inwestycji. Drugi projekt, na który firma otrzyma 38 tys. zł pozwoli na opracowanie kompleksowej strategii marketingowej online (SEO/SEM) w oparciu o analitykę internetową.

Spółka NAAILY – usługa, na którą firma uzyska dofinansowanie będzie dotyczyć analizy wdrożenia nowego lub istotnie ulepszonego produktu – kasety kolorystycznej ze specjalnym systemem. Korzystając z doradztwa, firma uzyska rekomendacje dotyczące opracowania nowego produktu i dalszych procesów z tym związanych. Blisko 40 tys. zł to uzyskana kwota dotacji.

Opracowanie kompleksowej strategii marketingowej online zleci również spółka EURONET Norbert Saniewski. Przyznana dotacja na ten cel to ponad 38 tys. zł. Doradca przeprowadzi analizę przedsiębiorstwa pod kątem cyfryzacji, jej indywidualnych potrzeb i możliwości wdrożenia marketingu internetowego. Przeprowadzony audyt pozwoli na przedstawienie wyników i opracowanie planu kampanii w Google, Facebook Ads i Social Media.

Całkowity koszt wszystkich usług wynosi 250 tys. zł, a dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP) pokryje ponad 170 tys. złotych.

 

 

tekst: Edyta Chodakowska-Kieżel
red.: Aneta Kursa
fot.: Kamil Timoszuk

 

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook