Dodana: 2 wrzesień 2015 15:24

Zmodyfikowana: 11 wrzesień 2015 09:12

Laureaci w Kulinarnym Dziedzictwie

Spotkanie z regionalnymi laureatami XV edycji konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo” powiązane było z otwarciem nowego zakładu garmażeryjnego w Dłużniewie pod Łomżą. Konkurs dotyczy pomysłów na najlepszy regionalny i lokalny produkt żywnościowy oraz na najlepsze danie i potrawę regionalną i lokalną.

Ilustracja do artykułu IMG_0110.JPG

Laureaci, Tomasz i Beata Siergiejewiczowie z firmy Syta Panna, zajmują się produkcją tradycyjnych wyrobów kulinarnych od kilkunastu lat. Chcą, by regionalne produkty gościły w domach klientów.

- Jeśli chodzi o nasze produkty to nie używamy żadnych polepszaczy, konserwantów, wypełniaczy – to w pełni naturalny produkt. Surowce pozyskujemy z najbliższych okolic. Dzisiaj jednak kupić dobrą rybę to jest wielki problem. Mamy kilkanaście zaprzyjaźnionych gospodarstw rybackich, głównie z Mazur. Nie idziemy jednak w ilość - wolimy wyprodukować mniej, ale dostarczyć produkt premium wysokiej jakości, w oparciu u surowiec, co do którego jakości samy jesteśmy przekonani. Zwłaszcza, że konkurencja jest bardzo duża – mówią Tomasz i Beata Siergiejewiczowie, właściciele firmy.

Obecny rozwój firmy następował bez wsparcia funduszy pochodzących z Unii Europejskiej, angażowany był wyłącznie kapitał polski. Zatrudnienie wynosi obecnie od 6 do 8 osób. W przypadku powodzenia planów rozwoju właściciele chcą podwoić stan zatrudnienia. Podobnie jak rozbudować otwarty już zakład.

- Warte podkreślenia jest to, że firmy odnoszące sukces nie muszą być dużymi zakładami. Poza tym, wygrywa się dziś dobrą jakością – powiedział Jerzy Leszczyński, Członek Zarządu Województwa Podlaskiego. -  Dowodem na to jest zdobywanie trudnego rynku warszawskiego. Takie małe firmy mogą się przebić na większy rynek i to jest cenne.

Właściciele podkreślają także przywiązanie do tradycji ziemi łomżyńskiej. - Jesteśmy w trakcie rejestrowania naszego dania o nazwie „Łomżyński szczupak faszerowany pieczony w tataraku” jako produktu regionalnego. Zwłaszcza, że Łomży na mapie produktów regionalnych nie ma. Stawiamy sobie za punkt honoru umieszczenie naszych terenów na stałe na tej mapie.

Dobrą współpracę z samorządem Województwa Podlaskiego od wielu lat podkreślał także radny Sejmiku Województwa Podlaskiego Jacek Piorunek. Wskazywał przy tym na duże znaczenie promocji ziemi łomżyńskiej i województwa podlaskiego podczas prezentacji produktów Beaty i Tomasza Siergiejewiczów na wszystkich ważniejszych imprezach produktów regionalnych w kraju.

Jak podkreśla Tomasz Siergiejewicz, w najbliższym czasie planowane jest otwarcie łomżyńskiego oddziału Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego, do którego akces będą mogli składać lokalni wytwórcy takich produktów.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook