Dodana: 25 styczeń 2016 12:03

Zmodyfikowana: 25 styczeń 2016 12:03

Wystartowała kolejna edycja Podlaskiej Marki

Ponad tysiąc zgłoszonych produktów i sto tysięcy oddanych głosów – przez ponad dziesięć ostatnich lat Podlaska Marka Roku stała się wyznacznikiem tego, co w naszym regionie najlepsze, najbardziej innowacyjne, najciekawsze. Podlaska Marka organizowana przez Marszałka Województwa Podlaskiego to tradycja, prestiż, renoma, to ekskluzywne grono, do którego co roku aspirują dziesiątki towarów, usług, miejsc i wydarzeń. Ich wspólnym mianownikiem jest miejsce pochodzenia – województwo podlaskie.

Ilustracja do artykułu pmr-01.jpg

W tym roku już po raz dwunasty wybierzemy najciekawsze produkty, wydarzenia. Ale po raz pierwszy tak duży udział w tym będą mieli sami mieszkańcy Podlaskiego, którzy do 24 stycznia mogą zgłosić swoich własnych kandydatów do tytułu – i to też nowość - w pięciu kategoriach tematycznych: PRODUKT (z podziałem na uzytkowy i spożywczy), INWESTYCJA, ODKRYCIE, WYDARZENIE, KULTURA I SPOŁECZEŃSTWO. Tak jak i w latach ubiegłych internauci (i tu zmiana, bo udział w głosowaniu mogą brać już mieszkańcy z całej Polski, a nie tylko Podlaskiego) wybiorą swojego laureata, którzy otrzyma tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów.

- Podlaska Marka to znane wyróżnienie, nie tylko w naszym regionie, ale w Polsce i na świecie. Zależy nam jednak na jak najszerszym udziale w niej mieszkańców, stąd wprowadzone w tym roku zmiany – mówi Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. – W tym roku też zdecydowaliśmy o powiększenie Kapituły Konkursu o przedstawicieli Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości.

Przypomnijmy, że do tej pory w Kapitule zasiadali: Marszałek, przedstawiciele świata mediów, kultury, organizacji pozarządowych i biznesu.

I ta własnie Kapituła spośród wszystkich zgłoszeń wskaże 18 nominowanych (po 3 w każdej kategorii), z których wybranych zostanie 6 laureatów.

Zgłaszanie kandydatur do nagrody jeszcze nigdy nie było tak proste. Wystarczy wejść na stronę www.podlaskamarka.pl, wypełnić krótki formularz i wysłać go w formie elektronicznej lub papierowej. Propozycje do nagrody mogą wskazywać wszyscy Podlasianie – zarówno producenci, jak i konsumenci. Można zgłosić maksymalnie 6 kandydatur (ponieważ kategoria produkt została podzielona na dwie podkategorie: użytkowy i spożywczy) - po jednej w każdej z kategorii. Termin przesyłania zgłoszeń upływa 24 stycznia 2016 r.

- Siłą PMR od zawsze było otwartość na postulaty i propozycje, wyznaczanie trendów. Chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku naszego regionu – podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektorka Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku. – Dlatego w kandydaci nie mogą być laureatami poprzednich edycji. Mają to być projekty, produkty, pomysły autorskie wynikające z potencjału naszego województwa.

Jak sama przyznaje – siła naszego regionu tkwi w naszej unikatowości, ekologii, o czym przekonała się w czasie ubiegłorocznej Wystawy Światowej EXPO w Mediolanie, gdzie największym zainteresowaniem gości cieszyły się produkty zielarskie z Podlaskiego. Coraz więcej tez firm w naszym województwie korzysta z innowacyjnych rozwiązań i osiąga światowe sukcesy w swoich dziedzinach.

- Pokazując i wspierając takie działania chcemy też przekonać innych, że to jest właśnie ta droga do sukcesu, do rozwoju naszego regionu – podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.

Bez zmian pozostaje wysokość nagrody – każdy laureat otrzyma 15 tys. zł.

Rozstrzygnięcie Podlaskiej Marki poznamy 15 kwietnia br. podczas Gali Finałowej. Wtedy przyznane zostaną również tytuły Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego oraz Ambasadora Podlaskiej Gospodarki.

Więcej o Podlaskiej Marce Roku i nowych kategoriach przeczytasz TUTAJ.

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook