Dodana: 6 luty 2008 09:18

Zmodyfikowana: 6 luty 2008 09:18

Akcja Promocyjna "Doceń Zambrów" (Urząd Miasta Zambrów)



Promocja miasta to wszelkie działania komunikacyjne realizowane przez władze lokalne w odniesieniu do różnych grup odbiorców działań marketingowych gminy/miasta. Promocja może mieć charakter wewnętrzny i jest wówczas ukierunkowana na mieszkańców określonej jednostki terytorialnej, lub zewnętrzny (kiedy to głównymi adresatami działań są np. inwestorzy, turyści itd.). Z marketingowego punktu widzenia promocja wewnętrzna powinna poprzedzać zewnętrzne kształtowanie wizerunku danej miejscowości.



W nawiązaniu do założeń Strategii Rozwoju Zambrowa na lata 2007-2013, miasto postanowiło podjąć działania promocyjne ukierunkowane na lokalną społeczność. Stąd też pojawił się pomysł na kampanię „Doceń Zambrów”.
W okresie lipiec-wrzesień 2007 roku na tablicach informacyjnych Urzędu Miasta usytuowanych na terenie całego Zambrowa zawisły kolorowe plakaty zawierające slogan reklamowy „Doceń Zambrów” (plakat w załączeniu).
Plakaty te były tylko jednym z elementów nowej akcji promocyjnej, którą samorząd miejski skierował do mieszkańców Zambrowa, a także osób przebywających w wakacje w mieście.
Plakaty pokazywały atrakcyjne miejsca Zambrowa widziane oczami jego młodych mieszkańców. Ciekawa forma graficzna i bogata kolorystyka miały za zadanie przyciągnąć wzrok przechodniów, a tym samym uświadomić im jak wiele pozytywnych zmian zaszło w Zambrowie w ostatnich latach (stąd hasło „Doceń Zambrów”). Warto nadmienić, że slogan ten wyłoniono w drodze konkursu rozpisanego wśród mieszkańców i sympatyków miasta.



Cała akcja była realizowana niewielkim nakładem finansowym, gdyż projekt graficzny opracowano w Referacie Promocji Urzędu Miasta Zambrów. Plakaty zawisły także w siedzibie Urzędu Miasta, jak również we wszystkich ważnych instytucjach i zakładach pracy na terenie Zambrowa. Dodatkowym elementem akcji były także pocztówki o podobnym projekcie graficznym, a także parasole i inne gadżety promocyjne. W podobnym designie graficznym przygotowano także stronę internetową miasta.

Akcja spotkała się z pozytywnym odbiorem mieszkańców miasta.
Informacje na jej temat pojawiły się także w mediach lokalnych i regionalnych ( w tym m.in. w „Gazecie Współczesnej”, „Radiu Białystok”, „Radio Nadzieja”, a także na portalach: www.zambrow.org, www.4lomza.pl, www.wrotapodlasia.pl, www.weekend.podlasie.pl

www.zambrow.pl

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook