Dodana: 22 maj 2006 12:21

Zmodyfikowana: 22 maj 2006 12:21

Rozmowy z laureatami Podlaskiej Marki Roku 2005

Laureaci opowiedzieli Wrotom Podlasia o pierwszych wrażeniach, o korzyściach i możliwościach płynących z otrzymania wyróżnienia w konkursie Podlaska Marka Roku oraz o planach udziału w kolejnej edycji.

POMYSŁ

 

Nagroda Marszałka Województwa Podlaskiego: Statuetka: „ Podlaska Marka Roku 2005” w kategorii Pomysł i tytuł: Podlaski Pomysł Roku 2005” - Seria ciągników rolniczych Pronar Sp. Z o. o., Sergiusz Martyniuk, prezes firmy Pronar Sp. Z o.o.

 

I wyróżnienie - SILVARIUM ogród leśny Puszczy Knyszyńskiej (Nadleśnictwo Krynki), Waldemar Sieradzki:
- Jestem ogromnie zaskoczony, nie spodziewałem się, już sama nominacja to było coś, i nagle okazuje się, że otrzymaliśmy pierwsze wyróżnienie. Jest to niesamowite, ale muszę powiedzieć, że największa radość jest dla tych ludzi, których tu dzisiaj nie było, a którzy pracowali nad tym. Pomyśleliśmy sobie, że to tylko początek, pokażemy jeszcze wiele cudownych rzeczy. Wydaje mi się, że ten projekt został wyróżniony gdyż, jak sam tytuł kategorii, jest niesamowitym pomysłem. Udowadnia, że można coś przedstawić pięknego, na niedużej powierzchni i w dodatku coś, czego w Europie nie ma. Staramy się służyć społeczeństwu, jak najlepiej potrafimy. Mamy w zanadrzu nowy projekt, z którym warto by było wystartować w kolejnej edycji konkursu. Wspomnę tylko, że będziemy otwierać Muzeum Historyczno-Przyrodnicze, w którym będzie ul szklany z pszczołami, czynne mrowisko i parę innych rzeczy, ale to już tajemnica.

 

II wyróżnienie – „Na Podlasie po zdrowie” Ośrodek wczasowo-rehabilitacyjny Sosenka, Agnieszka Pytasz:
- Jest nam bardzo miło, bo właściwie dopiero zaczęliśmy działać i jednocześnie wierzyliśmy w to, że ta idea, to hasło „Na Podlasie po zdrowie” jest właściwą drogą. I miło nam, że nie tylko my tak uważamy. Wiele się spodziewamy po tym wyróżnieniu i możliwości promocji. Już widzę, że Urząd Marszałkowski jest bardzo prężną instytucją i rzeczywiście, jeśli chodzi o promocję, to bardzo pomagają i wierzę, że to jeszcze bardziej zdopinguje nas do przygotowania bogatszej oferty. Nasz ośrodek to oferta skierowana nie tylko do osób z Podlasia, ale z całej Polski – stąd to hasło. Możemy się poszczycić wspaniałymi rzeczami, takimi jak: czyste powietrze – w końcu są to Zielone Płuca Polski, wspaniała baza właśnie rehabilitacyjna i także rehabilitanci, fizykoterapeuci, którzy w Białymstoku kończą Akademię Medyczną czy różne szkoły medyczne policealne – mamy więc kadrę, mamy miejsce, mamy sympatycznych ludzi – także tylko przyjeżdżać na Podlasie po zdrowie.

 

Głosowanie internetowe: „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii POMYSŁ 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów - Portal internetowy BiałystokONLINE, Artur Gawryluk:
- Wydaje mi się, że jest to wyróżnienie nawet wyższe, niż te otrzymane od Kapituły, ponieważ w jury zasiadało tylko kilka osób, oczywiście odpowiednio dobranych. Natomiast fakt, że wysoko oceniła nas rzesza internautów, konsumentów, świadczy o tym, że nasz portal jest bardzo dobrze znany w mieście, czyli już ma w pewnym sensie wyrobioną tą markę. Może jeszcze białostocką, nie podlaską, ale to wyróżnienie świadczy o tym, że zaczyna być szerzej postrzegany. Nazwa portalu wybitnie kojarzy się z tym miastem, natomiast w tym wypadku świadczy o tym, że grono naszych internautów się powiększa i wykracza poza Białystok. Z pewnością wykorzystamy ten tytuł do tego, żeby pokazać naszym klientom i użytkownikom, że coś znaczymy, że coś osiągamy, że jesteśmy doceniani.   

SMAK

 

Nagroda Marszałka Województwa Podlaskiego: Statuetka „ Podlaska Marka Roku 2005” w kategorii Smak i tytuł: „Podlaski Smak Roku 2005” - Kołduny Tatarskie Dżennety Bogdanowicz

 I wyróżnienie - Chleb żarnowy, Gospodarstwo Agroturystyczne „Młynareczka” w Malawiczach Górnych, Grażyna Zajewska:
- Z nagrody jestem bardzo dumna. Wiedziałam, że mój chleb jest bardzo dobry i cieszę się, że został doceniony. Nazwa mojego gospodarstwa wiąże się właśnie z tym chlebem. Na każdym chlebie, który wypiekam jest symbol – jedno ziarnko żyta. Z tego żyta rozrasta się cały wieniec i powstaje właśnie z tego ziarnka chleb. Dla mnie jest to bardzo duże wyróżnienie i uważam, że będzie dużym moim atutem w dalszej mojej pracy. Mój chleb może nawet mniej znają ludzie w kraju, a bardziej z zagranicy, więc może teraz poznają również lepiej w kraju. Myślę o wystartowaniu w kolejnej edycji konkursu Podlaska Marka Roku, ponieważ robię bardzo dobrą kiełbasę swojską podsuszaną.

  

II wyróżnienie - Nalewka Biebrznięta, Halina Pezowicz:
- Jestem bardzo zaskoczona i szczęśliwa, że udało mi się zdobyć to wyróżnienie. To już druga nagroda dla tej nalewki, ponieważ co roku staruje w konkursie Nasze Kulinarne Dziedzictwo, gdzie za Nalewkę Biebrzniętą otrzymałam pierwsze miejsce. Nalewka powstaje na podstawie rodzinnej receptury. Moja mama robiła różne nalewki na owocach, a ja to teraz kontynuuje. Prowadzę gospodarstwo agroturystyczne i Nalewkę Biebrzniętą przygotowuje najczęściej dla moich gości. Mam nadzieję, że to wyróżnienie pomoże mi w promocji zarówno gospodarstwa agroturystycznego, jak i samego produktu. Mam zamiar również wystąpić w kolejnej edycji konkursu z innym produktem.

 

Głosowanie internetowe: „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii SMAK 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów - Ser Filipek, Spółdzielnia Mleczarska ROSPUDA w Filipowie, Edward Grzędziński – prezes Spółdzielni:
- Sukces ten przede wszystkim zawdzięczamy naszym kontrahentom, tym którzy kupują w naszym sklepie w gminie Filipów, gdzie znajduje się nasza spółdzielni, jak i tym, którzy kupują w całym kraju nasze wyroby, a zwłaszcza ser Filipek. Z pewnością to wyróżnienie pomoże nam w promocji naszego produktu, chociaż nasze sery są już dość dobrze znane w całym kraju.

MIEJSCE

 

Nagroda Marszałka Województwa Podlaskiego: Statuetka „ Podlaska Marka Roku 2005” w kategorii Miejsce i tytuł: „ Podlaskie Miejsce Roku 2005” - Muzeum Rolnictwa im. Ks. K. Kluka w Ciechanowcu:
- Ktoś kiedyś ładnie powiedział, że Ciechanowiec to miejsce, w którym zachowano piękno, urodę i mądrość wsi ojczystej. Do odwiedzania tego miejsca serdecznie zapraszam przez cały rok, gdyż o każdej porze roku ma ono swój urok. Szacownemu gronu Kapituły chciałabym serdecznie podziękować za to szczególne wyróżnienie, jak też pragnę podziękować wszystkim, którzy drogą internetową oddali głos na nasze muzeum. Jest to dla nas wielki zaszczyt i powód do radości - powiedziała odbierając nagrodę Dorota Łapiak, dyrektor Muzeum w Ciechanowcu.

 

I wyróżnienie - Klasztor nad Wigrami, Magdalena Chmielewska z Domu Pracy Twórczej w Wigrach:
- To dla nas ogromna radość i duży zaszczyt. Myślę, że to wyróżnienie pomoże nam w promocji. Klasztor nad Wigrami to niesamowite miejsce i już samo z siebie zasługuje na uwagę. Oprócz bazy noclegowej i restauracji prowadzimy również szeroką działalność kulturalną. Odbywa się u nas szereg koncertów, otwieramy dużo wystaw, organizujemy różne imprezy promocyjne, np. Jarmark Wigierski czy Święto Siei. I myślę, że to wszystko przyciąga turystów.

 

II wyróżnienie - Twierdza Osowiec, Mirosław Worona:
- Jest to przede wszystkim jakieś uwieńczenie kilkunastu lat ciężkiej pracy na rzecz ratowania tak cennego zabytku, jedynej w Polsce nie zdobytej twierdzy podczas I wojny światowej, poprzez nasze Osowieckie Towarzystwo Fortyfikacyjne i jednostkę wojskową w Osowcu-Twierdzy – te podmioty bardzo mocno działają w tym kierunku. Ta nagroda to dla nas wszystkich taki gest uznania, za to że my robimy coś na twierdzy, pielęgnujemy ją i kochamy. Dobrze udaje nam się promować Twierdzę-Osowiec pod względem turystycznym, bo co roku mamy przeszło 20 tyś. turystów – to nie jest mało, jak na Podlasie. A turystów mamy praktycznie z całego świata, w ubiegłym roku mieliśmy gości z Brazylii i Japonii. Najwięcej przyjeżdża Niemców i Holendrów, a z Polski przyjeżdża dużo turystów, ale nie z Podlasia. Może teraz to się zmieni.

Głosowanie internetowe: „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii MIEJSCE 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów - Muzeum Rolnictwa im. Ks. K. Kluka w Ciechanowcu.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook