Dodana: 22 maj 2006 12:21

Zmodyfikowana: 22 maj 2006 12:21

Inne marki już były. Teraz jest CZAS NA PODLASKIE!!!

18 marca poznamy laureatów konkursu Podlaska Marka Roku 2005. Gala konkursu marszałka województwa podlaskiego odbędzie się w Sali Opery i Filharmonii Podlaskiej. Gwiazdą wieczoru będzie Kayah.

Oprócz niej usłyszymy recital Ludmiły Wiszenko oraz Big-Band przy Zespole Szkół Melioracji Wodnych pod dyrekcją Franciszka Mocarskiego. Finał konkursu inauguruje jednocześnie kampanię promocyjną Województwa Podlaskiego „CZAS NA PODLASKIE”.

          

W poniedziałek, 6 marca o godz. 15:00 w sali konferencyjnej UMWP odbyła się otwarta dla prasy prezentacja produktów startujących w drugiej edycji konkursu Podlaska Marka Roku z udziałem producentów. Po zapoznaniu się z rywalizującymi produktami i rozmowach z producentami, Kapituła, której przewodniczy marszałek województwa Janusz Krzyżewski, udała się na zamknięte posiedzenie, gdzie dokonała wyboru nominowanych do nagród. Prezentacja produktów z dnia 6 marca będzie także dostępna w formie retransmisji na portalu Wrota Podlasia.

Tytuł „Podlaska Marka Roku” przyznawany jest w trzech kategoriach: Smak Roku 2005, Miejsce Roku 2005 i Pomysł Roku 2005. Do tegorocznej edycji zgłoszono 131 produktów (Smak – 55, Miejsce – 38, Pomysł – 38).

       

Najważniejszym celem konkursu jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc lub przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem podlaskim, reprezentują poziom nieprzeciętny i godny naśladowania. Tytuł „Podlaska Marka Roku” mogą, więc otrzymać: smakołyki kuchni regionalnej, wykwintne potrawy, atrakcyjne miejsca turystyczne, sale teatralne i koncertowe, galerie, pomysły gospodarcze, inicjatywy obywatelskie, twórcze działania artystów itd. (Więcej o konkursie: /pl/gospodarka/podlaska_marka_roku/)

Produkty startujące w konkursie prezentowane są na portalu Wrota Podlasia od 12 stycznia. Do 10 marca trwa głosowanie internetowe, które wyłoni także laureatów wybranych przez internatów w kategoriach smak, miejsce, pomysł. Produkty, które zdobędą największą ilość głosów otrzymają tytuł: „Najpopularniejszego Produktu Podlaskiego – Nagrodę Podlaskich Konsumentów”.

                           

Uroczysta Gala konkursu oraz inauguracja kampanii CZAS NA PODLASKIE, będzie transmitowana na antenie Radia Białystok – patrona medialnego konkursu i współorganizatora Gali Podlaska Marka Roku. Galę poprowadzą dziennikarze Radia Białystok - Dorota Sawicka i Marcin Tomkiel. Początek transmisji – 18 marca godz.16.05. Podczas koncertu poznamy także laureatów I Podlaskich Targów Turystycznych organizowanych przez PROT w dniach 17-19 marca.

Patronat medialny konkursu: Serwis Samorządowy PAP, Polskie Radio Białystok, TVP3 Białystok.
Patronem kampanii "Czas na Podlaskie " jest:
 Bank Gospodarstwa Krajowego

***

Skład Kapituły Konkursowej Podlaska Marka Roku 2005:

Przewodniczący: Janusz Krzyżewski – marszałek województwa podlaskiego, Maria Waśkiewicz - członek Rady Izby Przemysłowo – Handlowej w Białymstoku, Monika Szewczyk - dyrektor Galerii Arsenał w Białymstoku, Halina Dondziło - dyrektor Departamentu Rolnictwa, Mienia i Geodezji UMWP w Białymstoku oraz członek Grupy Roboczej ds. Produktów Regionalnych przy Ministrze RiRW, Wiktor Wołkow - fotografikJan Smyk - prezes Zarządu, redaktor naczelny Radia Białystok, , prof. dr hab. Andrzej Sadowski - dziekan Wydziału Historyczno - Socjologicznego UwB, Jan Jastrzębski - wicedyrektor Dyrekcji Rynku Krajowego Polskiej Organizacji Turystycznej, Ada Kostrz – Kostecka - wiceprezes Zarządu Polskiej Agencji Prasowej, Bożena Bednarek - dyrektor Departamentu Informacji i Promocji UMWP w Białymstoku, Agnieszka Jabłońska - Departament Informacji i Promocji UMWP w Białymstoku.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook