Jak wybierać produkty mleczne? Powstał poradnik ułatwiający zakupy
Czy wiesz na co zwracać uwagę wybierając produkty mleczne? Czy lepsze jest mleko zawierające 0,5 proc., 2 proc. czy 3,2 proc. tłuszczu? Czy sięgając po wyroby nabiałowe czytasz, co jest napisane na etykietach oraz sprawdzasz kraj pochodzenia? Jeśli chociaż na jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś „NIE” organizatorzy kampanii „Bądź świadomy – kupuj polskie” pomogą Ci zrobić… świadome zakupy.
W ramach kampanii, której organizatorem jest Polska Izba Mleka, powstał Poradnik Zakupowy wyrobów mlecznych, dzięki któremu od dziś Twoje zakupy będą przebiegały sprawniej a produkty, które znajdą się w koszyku będą świadomym – a nie przypadkowym wyborem.
Poradnik Zakupowy został podzielony na trzy części:
- Przemyśl zanim kupisz
- Wybieraj rozsądnie
- Przechowuj mądrze
Dzięki temu dowiesz się, jakie aspekty (ekonomiczne, zdrowotne, smakowe) wziąć pod uwagę planując zakupy i na co zwracać uwagę sięgając po wybrane produkty mleczne już w sklepie. Ponadto uzyskasz fachowe informacje o prawidłowym sposobie przechowywania przetworów mlecznych, by w pełni korzystać z ich walorów smakowych.
Z badań „Eksploracja postaw związanych ze zdrowym odżywianiem w kontekście czytania etykiet” przeprowadzonych na zlecenie Instytutu Żywności i Żywienia wynika, że konsumenci, choć deklarują, że informacja o składzie produktu jest dla nich ważna, zazwyczaj nie potrafią odpowiednio interpretować informacji zawartych na etykietach. Większość osób po prostu pomija tabelę wartości odżywczych na opakowaniu. Tylko ok. 30 proc. Polaków sprawdza datę przydatności do spożycia danego produktu![1] Właśnie dlatego organizatorzy kampanii „Bądź świadomy – kupuj polskie” chcą zwiększyć świadomość konsumentów na temat wyrobów mlecznych i pomóc im wybierać najlepsze polskie produkty mleczne.
Poradnik można pobrać na stronie kampanii.
Organizatorem kampanii „Bądź świadomy – kupuj polskie” jest Polska Izba Mleka. Kampania jest sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
[1] Badanie
„Eksploracja postaw związanych ze zdrowym odżywianiem w kontekście czytania etykiet”, Instytut Żywności i Żywienia, 2016.