Dodana: 3 grudzień 2019 09:39

Zmodyfikowana: 3 grudzień 2019 09:39

Ponad stu chętnych na casting do "Eugeniusza Oniegina" w OiFP!

– Jesteśmy nieprawdopodobnie zaskoczeni odzewem z całej Polski na koncepcję działań w tej instytucji – mówi prof. Ewa Iżykowska-Lipińska, dyrektor OiFP. – Zgodnie z zapowiedzianą przeze mnie misją Opery i Filharmonii Podlaskiej, instytucja szeroko otwiera drzwi dla młodych zdolnych ludzi. Reakcja na ogłoszony casting do opery „Eugeniusz Oniegin” przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Zgłosiło się ponad 100 chętnych, znacznie więcej niż na ostatni casting do musicalu. To dowód na zapotrzebowanie na tego rodzaju produkcje.

Ilustracja do artykułu _1110162.JPG

Casting przebiegać będzie w dwóch etapach. Pierwszy odbędzie się 5 i 6 grudnia, z akompaniamentem fortepianu, otwarty dla publiczności. Zapraszamy zatem w czwartek, 5 grudnia 2019 od godz.14.00. Jeśli chcą Państwo zajrzeć za kulisy przygotowań spektaklu operowego i razem z nami uczestniczyć w poznawaniu kandydatów i kandydatek do ról, bilety (miejsca nienumerowane) w symbolicznej cenie 5 zł można zakupić w kasie Opery i Filharmonii Podlaskiej lub online.

 

Drugi etap odbędzie się 8 stycznia, z akompaniamentem orkiestry, udział w nim wezmą artyści zakwalifikowani w pierwszym etapie oraz laureaci konkursów i soliści w trakcie kariery, także będzie otwarty dla publiczności.

 

Premiera opery „Eugeniusz Oniegin” Piotra Czajkowskiego w Operze i Filharmonii Podlaskiej planowana jest na maj 2020 roku.

Kierownictwo muzyczne nad słynną operą obejmie Maestro Tadeusz Kozłowski, za reżyserię odpowiedzialny będzie Marek Weiss, autor sukcesu „Turandot Giacoma Pucciniego na podlaskiej scenie operowej.

 

„Eugeniusz Oniegin” to najbardziej znana opera Czajkowskiego, do której libretto napisał sam kompozytor na podstawie poematu Aleksandra Puszkina, jednego z najwybitniejszych rosyjskich poetów romantycznych.

Sceny liryczne – bo taką nazwę gatunkową wymyślił dla swego dzieła kompozytor, nie ryzykując nazwania go operą – cechuje poetyckość, psychologiczna prawda przeżyć bohaterów, osiągnięte koncentracją na ariach solowych czy duetach raczej niż scenach zbiorowych. Nadają one dziełu charakter intymny, kameralny. Dziełem tym Czajkowski bezbłędnie trafia na właściwy sobie styl operowy, stając się jednocześnie jednym z najświetniejszych przedstawicieli opery lirycznej. „Rosyjskość” dzieła polega nie tylko na znakomicie uchwyconej akcji  poematu Puszkina i atmosferze życia różnych środowisk Rosji XIX wieku czy też związkach z muzyką ludową, ale na tęsknym, melancholijnym liryzmie i szeroko poprowadzonej melodii chwytającej serca i umysły.

Skromna i wrażliwa Tatiana zakochuje się w Onieginie, znudzonym dandysie, który odrzuca jej miłość. Po latach Oniegin uświadamia sobie, że jednak kocha Tatianę, ale ta jest już żoną księcia Griemina. Mimo że nadal darzy Oniegina uczuciem, pozostaje wierna mężowi. Obraz Tatiany to jeden z najpiękniejszych portretów w literaturze operowej, partnerują jej równie interesujące postaci Oniegina, Leńskiego, Olgi i innych. To od nich w głównej mierze zależy powodzenie podlaskiej premiery.

 

PRZESŁUCHANIA DO „EUGENIUSZA ONIEGINA”

Czwartek, 5 i piątek 6 grudnia godz. 14.00 | Duża scena OiFP, ul. Odeska 1

 

Program przesłuchania:

 

Oniegin

Akt I, aria „Wy mnie pisali”

Duet z Tatianą z III aktu

Tatiana

Akt I, nr 9, scena listu, „Puskaj pogibnu ja”

Akt I, nr 5, scena i kwartet

Duet z Onieginem z III aktu

Leński

Akt II, aria Aria „Kuda, kuda…”

Olga

Akt I, nr 1

Akt I, nr 3, „Ach, Tania, Tania…”

Gremin

Akt III, aria „Lubwi wsie wozrasty…”

Łarina

Akt I, nr 1, 4

Filipiewna

Akt I, scena II, nr 8

Triquet

Akt II, nr 14, kuplety „Kuplet imieit ja s soboj…”

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook