Koniec stycznia z Operą i Filharmonią Podlaską
Koncert Kameralny zespołu Ars Iuvenum, transmisja nowej inscenizacji „Rigoletta” Giuseppe Verdiego oraz powrót „Wesołej wdówki" – to propozycje Opery i Filharmonii Podlaskiej (OiFP) na najbliższe dni. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami.
Koncert Kameralny Ars Iuvenum
28 stycznia, godz. 19, koncert kameralny, Sala Koncertowa ZSM, ul. Podleśna 2
Ten koncert to kolejna odsłona przeszło 30-letniej działalności zespołu Ars Iuvenum. Melomani usłyszą dwie kompozycje: Sonatę na flet, altówkę i harfę Claude’a Debussy’ego i Kwintet h-moll op. 115 na klarnet, dwoje skrzypiec, altówkę i wiolonczelę Johannesa Brahmsa.
– To perły kameralistyki – mówi kierownik artystyczny zespołu Ars Iuvenum, klarnecista Grzegorz Puchalski. – Pierwsza to kompozycja spowita klimatem impresjonistycznym, z tytułu stylu, który reprezentował Claude Debussy. Utwór w anturażu niebiańskiego instrumentu, jakim jest harfa, niezbyt często wykorzystywanego w kameralistyce, ale dającego cudowne doznania estetyczne, muzyczne i dźwiękowe. Druga kompozycja, Kwintet Johannesa Brahmsa, to opus magnum tego kompozytora jeśli chodzi o kameralistykę. To dzieło skomponowane bardzo późno, tuż przed śmiercią, ale w nim właśnie zawarta jest kwintesencja jego twórczości kameralnej, jego bogactwa melodycznego, fakturalnego. To pod każdym względem wielkie dzieło - dodaje Grzegorz Puchalski.
Zespół kameralny Ars Iuvenum w składzie:
Grzegorz Puchalski – klarnet, kierownictwo artystyczne
Magdalena Jakubowska-Puchalska – flet
Stanisław Kuk – skrzypce
Paweł Kuk – skrzypce
Radosław Koper – altówka
Szymon Stępka – wiolonczela
oraz gościnnie Zuzanna Federowicz – harfa
Program:
Debussy - Sonata na flet, altówkę i harfę
Brahms - Kwintet h-moll op.115 na klarnet, dwoje skrzypiec, altówkę i wiolonczelę
Bilety: 20-40 (do nabycia online i w kasie OiFP)
Giuseppe Verdi, RIGOLETTO
29 stycznia, godz. 18.55, transmisja MET, Scena Kameralna, ul. Odeska 1
W sobotę, 29 stycznia, odbędzie się transmisja nowej inscenizacji „Rigoletta” Giuseppe Verdiego z The Metropolitan Opera. W roli Księcia Mantui powraca nasz rodak, tenor Piotr Beczała, który po raz kolejny da popis swoich wirtuozerskich umiejętności.
Akcja utworu przenosi się do Europy lat 20. XX wieku. Za scenografię w stylu art déco odpowiada Michael Yeargan, kostiumy zaprojektowała Catherine Zuber. W tytułowej roli po raz pierwszy na scenie Met wystąpi baryton Quinn Kelsey. Partnerować będą mu sopranistka Rosa Feola w roli Gildy, córki Rigoletta, której życiu zagraża przestępcza przeszłość ojca oraz tenor Piotr Beczała jako Książę Mantui. Dyryguje Daniele Rustioni.
Czas trwania: 206 minut (z przerwą)
Bilety: 45-50 zł (do nabycia online i w kasie OiFP)
Operetka Wesoła wdówka
29 stycznia, godz. 19 oraz 30 stycznia, godz. 18, Duża Scena, ul. Odeska 1
Na Dużą Scenę Opery i Filharmonii Podlaskiej wraca „Wesoła wdówka” ze wspaniałą muzyką Franza Lehára i divą polskiej sceny operetkowej w tytułowej roli. Spektakl, którego premiera zainaugurowała sezon artystyczny 2021/2022 w OiFP, został doskonale przyjęty przez publiczność i zebrał świetne recenzje krytyków. W ostatni weekend stycznia w roli Hanny Glawari zobaczymy Grażynę Brodzińską, w roli Hrabiego Daniły: Adama Zarembę.
Bilety: 70-140 zł (do nabycia w kasie OiFP i na stronie OiFP)
źródło:Opera i Filharmonia Podlaska
oprac.: Paulina Dulewicz