Szukam domu – kampania społeczna
Trwa XIV edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej na rzecz rodzinnej opieki zastępczej “Szukam domu”.
Kampania społeczna "Szukam domu" pomogła już ponad 2100 osieroconym i osamotnionym dzieciom. Kampania trwa od sześciu lat i biorą w niej udział ośrodki z ponad 100 powiatów w Polsce.
W Polsce blisko 20 tysięcy dzieci chciałoby dorastać w rodzinie, czy im się to uda zależy od Ciebie.
25 września 2006 zawarto porozumienie o partnerskiej współpracy pomiędzy Joanną Kluzik-Rostkowską wiceministrem pracy i polityki społecznej, Anną Kołtunowicz koordynatorem kampanii społecznej „Rodzice zastępczy – miłość prawdziwa” a Andrzejem Olszewskim koordynatorem kampanii społecznej „Szukam domu”.
Od tego dnia partnerzy porozumienia deklarują chęć wspólnego angażowania się i realizacji projektów mających wpływ na zmianę stereotypów, podnoszenie standardów opieki zastępczej oraz edukację społeczną w zakresie samotności i sieroctwa dzieci oraz rodzinnej opieki zastępczej. Partnerzy zobowiązują się do partnerskiej współpracy, wymiany informacji i doświadczeń z zakresu rodzinnej opieki zastępczej oraz do wspólnego promowania rodzinnej opieki zastępczej w Polsce.
Cele kampanii: poruszenie opinii publicznej trudną sytuacją osamotnionych i osieroconych dzieci; pozyskanie kandydatów na rodziców zastępczych; przekazanie społeczeństwu obszernej informacji o idei rodzinnej opieki zastępczej, idei alternatywnej dla domów dziecka; zmiana stereotypów; budowanie dobrej atmosfery, pełnej akceptacji i społecznej przychylności dla idei rodzicielstwa zastępczego; integracja środowisk zajmujących się pomocą osamotnionym i bezdomnym dzieciom.
Więcej informacji:
www.misjanadziei.org.pl
www.rodzina.gov.pl
***
zobacz spot reklamowy TVP1:
http://zalaczniki.ops.pl/muza/spot_samotnosc_dziecka.avi ] 4,68MB