Uczniowie z IV LO bezkonkurencyjni
Dwadzieścia komitetów z całego województwa wzięło udział w wojewódzkim finale konkursu „Moje Finanse – Z klasy do kasy”. Najlepsi okazali się uczniowie IV Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku i to oni w najbliższy weekend pojadą do Warszawy walczyć o tytuł najlepszej drużyny w Polsce.
Podlaski półfinał konkursu przeprowadzono w poniedziałek, 19 marca w Auli Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Punktualnie o godz. 11.30, tak jak w innych miastach w Polsce, licealiści i gimnazjaliści z całego województwa rozpoczęli rozwiązywanie testu sprawdzającego ich wiedzę na temat gospodarki i ekonomii. Wcześniej przez kilka tygodni inwestowali wirtualne pieniądze na giełdzie.
Wyniki uzyskane z tych inwestycji połączone z oceną z testu wyłoniły najlepszy zespół w Podlaskim. Zwyciężyli uczniowie białostockiego IV Liceum Ogólnokształcącego i jako zwycięzcy odebrali w nagrodę czeki o wartości 1500 pln. O wiele większe pieniądze będą walczyć 24 marca w Warszawie.
- Podchodzimy do tej rywalizacji spokojnie, bez stresu. Co będzie to będzie. Traktujemy to po prostu jako porządną zabawę – przyznaje Daniel Zaniewski, jeden z członków zwycięskiego komitetu.
Równie zadowolona była Iwona Bezubik, opiekunka białostockich laureatów, którzy oczekując na wyniki mieli okazję zwiedzić uczelnię i zapoznać się z działającą w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku, jedyną w regionie, Szkołą Giełdową.
- Chłopcy włożyli w to wiele sił i na pewno są szczęśliwi tak jak ja. Wierzyliśmy od początku, że stać nas na ten sukces. Gratuluję im i mam nadzieję, że w ogólnopolskim finale również pokażą się z dobrej strony – dodaje Bezubik.
Pierwsza edycja organizowanego przez „Gazetę Wyborczą” konkursu "Moje finanse - Z klasy do kasy" - w 2002 roku - objęła swoim zasięgiem wyłącznie Małopolskę. Podczas drugiej, która odbyła się w 2004 roku, w zmaganiach na terenie województwa dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, małopolskiego i podkarpackiego wzięło udział ponad 16 tysięcy uczniów oraz przeszło 3700 nauczycieli. W trzeciej edycji liczba ta wzrosła do ponad 33 tysięcy uczniów z 1890 szkół w całej Polsce. Trzy poprzednie edycje konkursu udowodniły, że młodzież chętnie korzysta z tej formy praktycznej edukacji, a sam projekt zyskał rzeszę zwolenników w całym kraju.