Rynki Chin i Hongkongu
Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji Sp. z o.o. zaprasza na nieodpłatne szkolenie poświęcone charakterystyce rynku Chin i Hongkongu, które odbędzie się 26-27.03.07. w Warszawie przy ul. Trębackiej 4.
Początek o godzinie 9.
Projekt obejmuje sektor: mikro, małych i średnich przedsiębiorstw!!
Prowadzący Paweł Kolasiński – magister międzynarodowych stosunków gospodarczo politycznych specjalność prawno-ekonomiczna, wschodoznawstwo ukończonych w Instytucie Wschodnim UAM w Poznaniu. Absolwent wydziału historii Uniwersytetu w Archangielsku (Rosja). Bardzo dobra znajomość realiów chińskich - praca w Chinach na stanowisku konsultanta firmy Xin Yu Metalwork Co. Ltd. i Shanghai Film Studio. Praktyka zawodowa w firmie STEICO S.A (odpowiedzialność za rynek wschodni) i PozBruk (konsultant ds. rynku rosyjskiego). Wykładowca na Uniwersytecie w Archangielsku z zakresu porównania gospodarek i systemów prawnych krajów UE oraz krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Obecnie zajmuje się handlem na rynku chińskim pomagając polskim, rosyjskim i chińskim przedsiębiorcą w nawiązywaniu współpracy.
26.03.07-Poniedziałek
Rynek chiński
9:00-10:45- ogólna charakterystyka Chin, informacje społeczno-polityczne , charakterystyka gospodarki, przekształcenia strukturalne , system finansowy i bankowość , system podatkowy.
10:45-11:00- przerwa kawowa
11:00-12:45- zasady prowadzenia działalności gospodarczej oraz handlu zagranicznego, ramy prawne, formy prowadzenia działalności, licencjonowanie, rachunkowość i audyt, zatrudnianie pracowników, infrastruktura dla biznesu, klimat i warunki działania dla bezpośrednich inwestorów zagranicznych, funkcjonowanie specjalnych stref ekonomicznych (jeśli występują), przetargi i negocjacje, licencje w imporcie, eksporcie i reeksporcie, certyfikacja, ochrona sanitarna i fitosanitarna, świadectwa pochodzenia towarów, cła i polityka celna, kontyngenty i inne pozataryfowe instrumenty polityki handlowej, ochrona produkcji krajowej i wspieranie eksportu.
12:45- 13:30- obiad
13:30- 15:15- współpraca przedsiębiorstw polskich z przedsiębiorstwami lokalnymi, dotychczasowa współpraca gospodarcza Polski i jej perspektywy w kontekście członkostwa w UE (ramy prawne, poziom struktura obrotów handlowych, czynniki sprzyjające i utrudniające rozwój współpracy), ocena konkurencyjności polskich produktów na rynku (sektory / produkty o największych szansach eksportowych, poziom konkurencji ze strony firm lokalnych i zagranicznych), możliwości rozwoju bezpośrednich inwestycji zagranicznych - BIZ (dotychczasowa rola i perspektywy), możliwości wspierania polskiego eksportu na rynek (możliwości kredytowania, ubezpieczania kredytów eksportowych oraz uzyskania gwarancji ograniczających ryzyko handlowe i inwestycyjne, możliwości wsparcia działań promocyjno-marketingowych), źródła informacji o rynku, w tym instytucje / organizacje wspierające rozwój współpracy gospodarczej.
15:15- 15:30- przerwa kawowa
15:30- 17:00- praktyczne porady dla biznesmenów, informacje dotyczące specyfiki rynku i realizacji eksportu na ten rynek (wymagania i oczekiwania kupujących, styl prowadzenia biznesu przez lokalnych partnerów, kanały dystrybucji, renomowane targi i wystawy, mentalność i przyzwyczajenia lokalnych partnerów itp.) , inne praktyczne informacje: jak podróżować, baza noclegowa, opieka zdrowotna, kwestie bezpieczeństwa itp., prezentacja przykładów wchodzenia polskich firm na rynek eksportowy, Podsumowanie informacji o rynku: analiza SWOT (mocne i słabe strony współpracy handlowej z rynkiem, ocena szans i zagrożeń).
27.03.07- Wtorek
Rynek Hongkongu
9:00-10:45- ogólna charakterystyka Hongkongu, informacje społeczno-polityczne , charakterystyka gospodarki, przekształcenia strukturalne , system finansowy i bankowość , system podatkowy.
10:45-11:00- przerwa kawowa
11:00-12:45- zasady prowadzenia działalności gospodarczej oraz handlu zagranicznego, ramy prawne, formy prowadzenia działalności, licencjonowanie, rachunkowość i audyt, zatrudnianie pracowników, infrastruktura dla biznesu, klimat i warunki działania dla bezpośrednich inwestorów zagranicznych, funkcjonowanie specjalnych stref ekonomicznych (jeśli występują), przetargi i negocjacje, licencje w imporcie, eksporcie i reeksporcie, certyfikacja, ochrona sanitarna i fitosanitarna, świadectwa pochodzenia towarów, cła i polityka celna, kontyngenty i inne pozataryfowe instrumenty polityki handlowej, ochrona produkcji krajowej i wspieranie eksportu.
12:45- 13:30- obiad
13:30- 15:15- współpraca przedsiębiorstw polskich z przedsiębiorstwami lokalnymi, dotychczasowa współpraca gospodarcza Polski i jej perspektywy w kontekście członkostwa w UE (ramy prawne, poziom struktura obrotów handlowych, czynniki sprzyjające i utrudniające rozwój współpracy), ocena konkurencyjności polskich produktów na rynku (sektory / produkty o największych szansach eksportowych, poziom konkurencji ze strony firm lokalnych i zagranicznych), możliwości rozwoju bezpośrednich inwestycji zagranicznych - BIZ (dotychczasowa rola i perspektywy), możliwości wspierania polskiego eksportu na rynek (możliwości kredytowania, ubezpieczania kredytów eksportowych oraz uzyskania gwarancji ograniczających ryzyko handlowe i inwestycyjne, możliwości wsparcia działań promocyjno-marketingowych), źródła informacji o rynku, w tym instytucje / organizacje wspierające rozwój współpracy gospodarczej.
15:15- 15:30- przerwa kawowa
15:30- 17:00- praktyczne porady dla biznesmenów, informacje dotyczące specyfiki rynku i realizacji eksportu na ten rynek (wymagania i oczekiwania kupujących, styl prowadzenia biznesu przez lokalnych partnerów, kanały dystrybucji, renomowane targi i wystawy, mentalność i przyzwyczajenia lokalnych partnerów itp.) , inne praktyczne informacje: jak podróżować, baza noclegowa, opieka zdrowotna, kwestie bezpieczeństwa itp., prezentacja przykładów wchodzenia polskich firm na rynek eksportowy, Podsumowanie informacji o rynku: analiza SWOT (mocne i słabe strony współpracy handlowej z rynkiem, ocena szans i zagrożeń).
Dodatkowe informacje:
Bogumiła Zabłocka
Doradca Eksportowy
0-22/ 6309725, 6309925
bogumila.zablocka@kigcp.pl
Krajowa Izba Gospodarcza
Centrum Promoscji Sp. z o.o.
00-074 Warszawa, ul.Trębacka 4