Jak stworzyć biznes w internecie?
Politechnika Warszawska otwiera nowy kierunek studiów: I Internetowe Studia Podyplomowe: Informatyka i Technika Internetu.
14,5 mln Polaków robi juz zakupy w Internecie. Pięć lat temu z e-sklepów korzystało w Polsce „zaledwie” 5,8 mln osób. Czy można powtórzyć w sieci sukces Allegro czy gadu-gadu? Jak wprowadzić biznes do Internetu? W jaki sposób wykorzystywać nowoczesne technologie w działalności gospodarczej? Aby stworzyć zyskowny sieciowy biznes, trzeba wiedzieć, jak to robić. A tą wiedzę można zdobyć zgłaszając się na I Internetowe Studia Podyplomowe Informatyka i Techniki Internetu: edycja e-biznes na Politechnice Warszawskiej.
Studia są organizowane wspólnie z firmą consultingową EFICOM. Ich program został specjalnie przygotowany pod potrzeby małych i średnich firm, które chcą zaistnieć lub rozwijać się w sieci. Głównym celem studiów jest rozwijanie umiejętności osób, które chcą uruchamiać lub rozwijać działalność firm z wykorzystaniem Internetu lub innych najnowocześniejszych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Zajęcia rozpoczynają się 24 lutego 2007 r. Studia są w 80% dofinansowywane przez Unię Europejską, więc koszt zajęć, zamiast 10 000 zł, wynosi 1 750 zł.
Internetowy handel to dziś nieco ponad 1 proc. handlu detalicznego w Polsce. Ubiegłoroczne przychody firm i platform aukcyjnych wyniosły ponad 4 mld złotych. Za cztery lata za pośrednictwem sieci będzie się odbywać ok. 4 proc. handlu detalicznego, co oznacza, że łączne obroty zajmujących się tym firm mogą przekroczyć 16 mld zł.
PBI GEMIUS
Dziewięciomiesięczne studia są dostępne dla wszystkich zainteresowanych osób z Polski, gdyż prowadzone są nieomal w całości w innowacyjnej technice nauczania na odległość (w systemie e-learning, przewidziano także zjazd wstępny, podczas którego studenci poznają zasady studiów, plus trzy dwudniowe zjazdy laboratoryjne). Studenci, oprócz podstaw informatycznych (m.in. działanie sieci komputerowych, konfiguracja serwerów, bezpieczeństwo zasobów informatycznych) będą uczyć się zasad budowania portali aukcyjnych i platform transakcyjnych, metod komunikacji z klientami w sieci, zasad kreowania kampanii reklamowych w sieci itp. Część zajęć poświęcona będzie tak istotnym kwestiom, jak dokumenty elektroniczne i bezpieczne transakcje elektroniczne. Studia kończą się pracą dyplomową. W sumie przewidziano ponad 500 godzin zajęć.
Zapisy na studia tylko do 9 lutego 2007 r. Więcej informacji na stronie www.ebiznes.pw.edu.pl
Szczegółowych informacji udziela EFICOM: Izabella Tobota, Izabella.tobota@eficom.pl, tel. (22) 623.82.14.
FC