Ankiety mają pomóc w rozwoju Kolna
Anonimowe ankiety pomogą w opracowaniu strategii rozwoju Kolna.
Do czterystu losowo wybranych mieszkań w Kolnie w najbliższym czasie zapukają ankieterzy. Poproszą o odpowiedź na pytania związane z najważniejszymi problemami miasta.
W ankietach jest trzydzieści sześć pytań, między innymi o słabe i mocne strony Kolna, o pracę miejskich władz, o sposoby promocji miasta. Na razie ankiety wypełniło kilkanaście osób.
Jak mówi Karolina Staniszewska, ankieterka – wśród zalet najczęściej jest wymieniane, że jest to małe, spokojne miasto, jest bezpieczne, to są największe zalety, wady – to wiele osób narzeka na przykład na problem bezpańskich psów.
Mieszkańcy miasta widzą tez inne ważne problemy – więcej rozrywek dla młodzieży i miejsc pracy.
Samorząd Kolna opracowuje strategię promocji i rozwoju tego dwunastotysięcznego miasta. Dlatego o opinię postanowiono zapytać mieszkańców.
– Promocja miasta to coś więcej niż przygotowywanie folderów, kubków i długopisów itd. Tu chodzi o pewną spójną, długofalową strategię tego - jak miasto należy promować wewnątrz wśród mieszkańców oraz na zewnątrz, poza miastem – mówi Adam Dębski doradca burmistrza ds. promocji.
O tym, że w Kolnie warto inwestować przekonane są miejskie władze i już myślą jak do miasta ściągnąć ludzi z pomysłem i pieniędzmi.
Na wnioski z badań trzeba będzie poczekać do maja. Poza losowo wybranymi mieszkańcami miasta ankiety wypełnią też osoby na co dzień zaangażowane w życie publiczne Kolna.
TVP 3