Ambitne plany drogowców
Przedłużenie drogi ekspresowej, która ma powstać na odcinku Katrynka-Białystok, planowane jest także w samym mieście. Szeroka trasa zostanie zbudowana w miejscu istniejącej obecnie ulicy Tysiąclecia Państwa Polskiego, na odcinku przebiegającym przez lasy Pietrasze i Antoniuk.
Już w tym roku rozpocznie się budowa 6-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej od granic administracyjnych Białegostoku (tuż obok zajazdu Wiking) do Katrynki. Będzie to dwujezdniowa trasa ekspresowa z dwoma bezkolizyjnymi skrzyżowaniami (w Sielachowskich i Jurowcach) oraz z ogromnym węzłem drogowym w okolicach Sochoń, gdzie trasa będzie się przecinać z nową, północną obwodnicą Białegostoku. Ta ma być gotowa do 2010 roku, a jej część - obwodnica Wasilkowa - przed końcem 2008 roku. W tym samym czasie gotowa będzie też droga ekspresowa do Katrynki oraz drogi przeznaczone dla ruchu lokalnego, wiodące po obu stronach ekspresówki.
Droga ekspresowa będzie mieć też przedłużenie także w samym Białymstoku, aż do skrzyżowania ul. Tysiąclecia PP z ulicami Andersa i Maczka. Urząd Miejski zamierza zbudować ten ponad kilometrowy odcinek w 2009 roku.
To nie będzie koniec drogi ekspresowej, bo tzw. Trasa Generalska (ulice: Kleeberga, Maczka i Andersa - dawniej Szosa Północno-Obwodowa), do 2011 r. ma zostać rozbudowana do parametrów trasy szybkiego ruchu i przedłużona przez ul. 27 Lipca i Zacisze aż do Grabówki. Droga już w 2010 roku będzie miała po dwie jezdnie.
Gazeta Współczesna