Rusza trzecia edycja kampanii społeczno-edukacyjnej „Położna na medal”
Kampania i towarzyszący jej konkurs skierowane są zarówno do położnych, jak również do przyszłych i młodych matek oraz ich rodzin. W tegorocznej edycji konkursu położne można nominować od 1 kwietnia do 31 lipca, a samo głosowanie trwa od 1 kwietnia do 31 grudnia. Zgłoszenia i głosy przyjmowane są na nowej stronie kampanii www.poloznanamedal2016.pl
- Obecnie położne to nie tylko troskliwość i opiekuńczość, ale także coraz wyższe kompetencje medyczne i związana z nimi odpowiedzialność. Poprzez „Położną na medal” chcemy promować nowoczesne standardy opieki okołoporodowej. Standardy - co warto podkreślić - zgodnych zarówno z przyjętymi przez środowisko położnicze i medyczne wymaganiami jak i oczekiwaniami pacjentów - mówi Iwona Barańska z Akademii Malucha Alantan, pomysłodawcy i organizatora kampanii.
Projekt promuje również wśród kobiet w ciąży możliwość korzystania z bezpłatnych porad - raz tygodniowo od 21. tygodnia ciąży i dwa razy od 32. tygodnia - przygotowujących do porodu.
Częścią kampanii „Położna na medal” jest ogólnopolski plebiscyt w którym wyłonione zostaną 3 najlepsze położne w kraju, a także najlepsze położne w poszczególnych województwach. - Od wielu osób słyszymy, że nominacja albo oddanie głosu na swoją położną do dobry sposób na podziękowanie za włożony trud i wsparcie - dodaje Iwona Barańska.
Pierwsza i druga edycja konkursu okazały się wielkim sukcesem. Łącznie wzięło w nich udział 938 położnych z całej Polski, na które oddano ponad 52 tysiące głosów. Najlepszą położną w Polsce w 2014 roku okazała się Edyta Szumska z Wrocławia. Z kolei zwyciężczynią ubiegłorocznej edycji plebiscytu została Martyna Mączka, położna na co dzień pracująca w Katowicach.
W tegorocznej edycji konkursu położne można nominować od 1 kwietnia do 31 lipca, a samo głosowanie trwa od 1 kwietnia do 31 grudnia. Zgłoszenia i głosy przyjmowane są na stronie www.poloznanamedal2016.pl
Pomysłodawcą kampanii jest Akademia Malucha Alantan, która od lat angażuje się w propagowanie bezpiecznego i zdrowego stylu wśród rodzin i podnoszenie świadomości związanej z opieką okołoporodową i wychowaniem dzieci.
Patronat honorowy na trzecią edycją objęła Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych. Partnerami merytorycznymi zostali: Polskie Towarzystwo Położnych, Fundacja Rodzić po Ludzku, Stowarzyszenie Dobrze Urodzeni. Mecenasem kampanii jest marka Alantan Plus.