Dodana: 10 czerwiec 2016 09:42

Zmodyfikowana: 10 czerwiec 2016 09:42

Białystok, tuż przed sezonem wakacyjnym, startuje z kampanią społeczną „Ostatni skok”

Kampania skierowana jest szczególnie do młodzieży i osób wypoczywających nad wodą. - Chcemy przypomnieć, że woda to niebezpieczny żywioł i przestrzegać przed ryzykownymi zachowaniami –podkreślają inicjatorzy akcji

Ilustracja do artykułu 0x0 (5).jpg

Film „Ostatni skok” przedstawia historię białostoczanina Marcina Anchimiuka, który w wieku 15 lat, po niefortunnym skoku do wody, stał się osobą niepełnosprawną. Dzięki jego osobistemu zaangażowaniu w przygotowanie kampanii, spot w autentyczny sposób przedstawia dramat i problemy osób z urazem kręgosłupa.

 Chcemy w ten sposób ostrzec młodzież przed skokami do wody – mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. – Chodzi nam także o uświadomienie, jak dramatyczne konsekwencje może nieść brawura i brak odpowiedzialności.

W najbliższych dniach spot zostanie przekazany do wszystkich publicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na terenie Białegostoku. Wychowawcy będą prezentować go uczniom podczas godzin wychowawczych, będzie też możliwość zorganizowania w szkołach spotkań z pełnomocnikiem prezydenta ds. osób niepełnosprawnych Adamem Kujawą.

Film będzie również dostępny na stronie www.bialystok.pl oraz na oficjalnym profilu miasta na Facebooku – Wschodzący Białystok i na You tube. Kampanii towarzyszyły będą plakaty i ulotki przestrzegające przed skokami do wody. W przyszłym tygodniu plakaty pojawią się w autobusach Białostockiej Komunikacji Miejskiej i w przejściu podziemnym przy Al. Piłsudskiego. Ulotki będą rozdawane na plaży miejskiej w Dojlidach i na pływalni przy ul. Włókienniczej.

 To już trzecia w ostatnim półroczu kampania społeczna, przygotowana i finansowana przez Urząd Miejski w Białymstoku – przypomina zastępca prezydenta Rafał Rudnicki. – Wcześniej organizowaliśmy akcje pod hasłem „Jeden procent niech zostanie w Białymstoku” i „Niech nikt Cię nie oszuka metoda na wnuka”. Poruszamy w ten sposób tematy ważne dla miasta i jego mieszkańców.

Autorem spotu promującego akcję jest Krzysztof Kiziewicz – białostocki filmowiec, współtwórca wielu spektakli teatralnych i filmów. Inicjatorem i pomysłodawcą kampanii jest Adam Kujawa – pełnomocnik prezydenta Białegostoku ds. osób niepełnosprawnych.

Za: UM Białystok 

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook