Badanie satysfakcji pacjentów - najważniejszy profesjonalizm personelu
Narodowy Fundusz Zdrowia badał satysfakcję pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej. Okazuje się, że nie jest z nią źle. W ramach pilotażowego badania pod koniec 2015 roku można było wypełnić anonimową ankietę na stronie internetowej Funduszu lub w formie papierowej w punktach obsługi pacjentów w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ.
Opracowane wyniki pokazały, że dla pacjentów korzystających z pomocy lekarzy rodzinnych najważniejsze są profesjonalizm personelu oraz czas oczekiwania na wizytę. Nieco ponad połowa respondentów wskazała, że uzyskała pomoc w dniu zgłoszenia, a jedna piąta z jednodniowym opóźnieniem. Pacjenci oceniali także dostępność do rejestracji telefonicznej. Prawie 60 procent uważa, że jest bez zarzutu. Podobnie było z oceną dostępności badań zlecanych przez lekarza. Generalnie też prawie dwie trzecie ankietowanych wskazało wysoki stopień zadowolenia z udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Badanie przeprowadził Narodowy Fundusz Zdrowia. Wzięło w nim udział ponad 35 tysięcy osób.
za: Radio Białystok
http://www.radio.bialystok.pl/wiadomosci/index/id/131489