Dodana: 10 maj 2016 19:40

Zmodyfikowana: 10 maj 2016 19:40

Z Węglowej na Stadion Miejski. Up To Date Festival w nowej odsłonie i z większym wsparciem

To będzie już 7. edycja jednego z najpopularniejszych festiwali muzycznych w Polsce. Przez sześć lat istnienia festiwal gościł kilkadziesiąt tysięcy fanów muzyki hip-hop, techno, z czego większość przyjeżdżała do Białegostoku z innych części Polski i z zagranicy. Teraz (festiwal odbędzie się w dniach od 23 do 24 września) ma być jeszcze lepiej: ponad trzydziestu artystów i tysiące gości. Sprzedaż biletów ruszyła 10 maja. Festiwal jak zwykle wspierają: miasto Białystok i Województwo Podlaskie, a „nowe otwarcie” ma zapewnić przeprowadzka do industrialnego Stadionu Miejskiego w Białymstoku i wsparcie nowego sponsora – T-Mobile.

Ilustracja do artykułu u2date-07.jpg

- To nie jest to zwykły festiwal! W ciągu sześciu ostatnich lat z niedużej lokalnej imprezy Festiwal stał się unikatowym wydarzeniem muzycznym i dzięki pasji tworzenia, jakiej nieustannie oddają się jego organizatorzy, swym charakterem przyciąga najciekawszych twórców gatunku z całego świata – mówi Jerzy Dondziłło, Dyrektor Programowy Up To Date Festival. - Przenosimy Festiwal z Węglowej głównie z powodów technicznych. Aby nasz Festiwal mógł sie dalej rozwijać potrzebuje świeżego oddechu. Brakuje nam surowego klimatu wnętrz magazynów na Węglowej, a kryte parkingi Stadionu Miejskiego właśnie dają szansę na zrekompensowanie tego.

Na konferencji prasowej zapowiadającej najnowszą edycję Up To Date Festival był też Maciej Żywno, Wicemarszałek Województwa Podlaskiego. Samorząd Województwa Podlaskiego jest jednym z głównych partnerów festiwalu.

- Inwestowanie w kulturę to ważne zadanie samorządu. Z jednej strony postrzegamy kulturę jako czynnik integrujący i budujący tożsamość mieszkańców naszego województwa, a z drugiej, jako cenny, turystyczny walor regionu. To, że 50 proc. widzów Up To Date Festival stanowią osoby mieszkające poza Białymstokiem, dowodzi, że festiwal ściąga do Białegostoku ludzi i warto w to inwestować. Festiwal ma już nie tylko wymiar artystyczny, ale turystyczny - doskonale promuje nasz region w Polsce i świecie. Nie bez kozery Up To Date zwyciężył w plebiscycie na Turystyczną Markę Roku 2015. Zmiana miejsca może być też kolejnym magnesem – podkreślił wicemrszałek Żywno.

Wicemarszałek zapowiedział też, że w 2017 roku Urząd Marszałkowski przymierza się do tego, by jeden z konkursów, w którym otrzymać można pieniądze na imprezy był konkursem dużych grantów, na kilka dosłownie, ale bardzo istotnych dla regionu przedsięwzięć. - Marzy mi się, by kwota, którą można tam będzie otrzymać, wynosiła przynajmniej 100 tys. zł. Trzeba zmienić pewne przyzwyczajenia  - mówił Maciej Żywno. 

Tegoroczna edycja Up To Date Festival znalazła się także na krótkiej liście polskich festiwali, na których pojawi się T-Mobile ze swoim wyjątkowym muzycznym projektem Electronic Beats.

- Nasza obecność na Up To Date Festival w Białymstoku nie jest przypadkowa. Dostrzegamy ogromny potencjał dialogu ze społecznością kreatywnych i otwartych ludzi pracujących nad tym wydarzeniem. Doceniamy to, że konsekwentnie angażują oni miłośników muzyki elektronicznej w sposób niebanalny i świeży, generując przy tym pokłady pozytywnych, dobrych emocji, których mogą Wam pozazdrościć największe polskie miasta. Electronic Beats staje się przy tym naturalnym uzupełnieniem festiwalowej oferty, która poprzez nowe technologie jeszcze intensywniej angażować będzie młodych odbiorców do kontaktu ze sztuką – nie ma wątpliwości Dominik Domański, Project Leader T-mobile.

Obecność tak silnego sponsora na Up To Date Festival nie tylko dowodzi jego wartości muzycznej, ale jest także zapowiedzią kolejnych, wręcz rewolucyjnych zmian, dzięki którym już dziś Up To Date znajduje się w jednej lidze z najważniejszymi festiwalami w Polsce takimi jak Audioriver w Płocku czy OFF Festival w Katowicach.

Zmiana lokalizacji i obecność T-Mobile to jednak nie wszystko. W formule Festiwalu jak co roku znalazło się także miejsce na Centralny Salon Ambientu, który ponownie odbędzie się w gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz po raz pierwszy w drugiej lokalizacji, którą organizatorzy trzymają jeszcze w tajemnicy.Przedbiegiem do wrześniowych wydarzeń - również w dosłownym tego słowa znaczeniu - będzie niedzielny PKO Białystok Półmaraton, na którym festiwalowa ekipa pojawi się by rytmicznie wspierać biegaczy.

- Up To Date Running to muzyczne sceny ulokowane na trasie pólmaratonu, dzięki którym tysiące biegaczy będzie mogło poczuć festiwalowy klimat. Jesteśmy przekonani, że stworzona w ten sposób atmosfera zaowocuje lepszymi wynikami na mecie PKO Białystok Półmaratonu – zapowiada Prezes Fundacji Białystok Biega Grzegorz Kuczyński.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook