Dodana: 28 maj 2017 12:04

Zmodyfikowana: 28 maj 2017 12:04

Up to Date Festival Białystok i Krzysztof Kiziewicz obsypani nagrodami Klubu Twórców Reklamy

Białostoccy filmowcy docenieni po raz kolejny! Gala Klubu Twórców Reklamy (odpowiednik polskich Oskarów w branży wideo marketingu) odbyła się 26.05.2017 w Teatrze Polskim. „Bagaż Życia”, film promujący ubiegłoroczną edycję Up To Date Festival oraz „Ostatni Skok”, obraz kampanii społecznej nominowano łącznie w sześciu kategoriach.

Ilustracja do artykułu KTR_2017_bialostoccy_tworcy_3.jpg

Filmy białostockich twórców znalazły się w jednym gronie pośród potentatów w branży reklamy. Zdobyły trzy brązowe i jeden srebrny miecz konkurując jak równy z równym z największymi agencjami reklamowymi obsługującymi takich klientów jak ING BANK, Amnesty International, Adidas, Mercedes Benz czy NC+. To ogromne wyróżnienie nie tylko dla samych twórców, ale i miasta Białegostoku, w którym filmy zostały zrealizowane.

Organizowany przez Klub Twórców Reklamy konkurs w środowisku branży wideo marketingu traktowany jest niezwykle poważnie. O tym, kto otrzyma nominację decyduje Jury po ponad tygodniowych, zamkniętych obradach. Do konkursu zgłaszają się najbardziej prestiżowe i największe agencje reklamowe. Jury co roku dokonuje bezlitosnych rozstrzygnięć, nie tylko odrzucając większość zgłoszeń, ale niekiedy również nie przyznając pierwszych miejsc w danych kategoriach, przez co rozstrzygnięcia mają charakter mistrzowski w całej branży.

NAGRODY

Jury konkursu przyznało twórcom, Cezaremu Chwicewskiemu w parze z Krzysztofem Kiziewiczem i duetowi Krzysztof Kiziewicz i Radovan Lee następujące nagrody:

 „Bagaż życia” film promujący Up To Date Festival 2017, Cezary Chwicewski i Krzysztof Kiziewicz otrzymał:

  • Brąz w kategorii Komunikacja Wirusowa. Jury nie przyznało złota w tej kategorii. Tym samym film białostockich twórców pokonał w boju m.in. Amnesty International czy obraz promujący film „Wołyń” ustępując jedynie pola reklamie marki Allegro „Angielski”, która zajęła miejsce drugie.
  • Brąz w kategorii Film – tu ponownie Jury konkursu nie przyznało złota. Film Chwicewskiego i Kiziewicza zajmując trzecie miejsce wyszedł zwycięsko z konkurencji z potentatem skandynawiskich mebli Ikea, Grupą Żywiec, liderem największego rynku elektroniki na świecie firmą  Huawei z Chin czy francuską siecią hipermarketów  Carrefour.

„Ostatni skok” -  kampania społeczna – Krzysztof Kiziewicz, Radovan Lee

  • Srebro za  montaż – Jury konkursu nie przyznało złota w tej kategorii. Srebrny miecz jest więc najwyższą nagrodą!
  • Brąz za reżyserię – konkurencja w tej kategorii była szalenie silna. Ponownie zestawiono ze sobą m.in. kampanie takich potentatów w branży wideo marketingu jak Allegro czy Ikea. Najniższe miejsce na podium w tak doborowym towarzystwie to ogromne wyróżnienie dla twórców z Białegostoku

KOMENTARZE PO GALI

Łącznie białostoccy filmowcy po piątkowej gali przywieźli do swojego miasta 4 miecze, nagrody Klubu Twórców Reklamy.

 „Od lat tworząc nasze wydarzenie dokładamy wszelkich starań by w kreatywny sposób wyróżnić na kulturalnej mapie naszego kraju zarówno Up To Date Festival jak i Białystok. Cieszymy się niezmiernie, że nasza praca po raz kolejny, tym razem przez sztab specjalistów od promocji, została doceniona i że zdobywamy kolejną w tym roku cenną nagrodę” - powiedział Cezary Chwicewski.

"Dobrze, że jest taki konkurs, że można stanąć oko w oko z największymi agencjami w Polsce i konkurować z nimi. Różnica jednak polega na tym, że w ich przypadku nad produkcją pracuje cały sztab ludzi. W naszym filmy robią pojedyncze jednostki, od kreacji aż po finalny efekt" - powiedział Krzysztof Kiziewicz.

"Akcje społeczne są szczególne bliskie naszemu sercu. Dobrze, że ktoś je zauważa i docenia. Dobrze również, że nasze miasto jest zauważone jako to, które się troszczy o mieszkańców" - powiedział Radovan Lee.

BAGAŻ ŻYCIA I OSTATNI SKOK

Tematyka nagrodzonych przez Jury konkursu filmów dotyka dwóch ważnych społecznie problemów. „Bagaż Życia” przełamuje stereotypowe podejście do „kultury młodych” zapraszając do udziału w Festiwalu również nieco starsze pokolenie odbiorców, będąc jednocześnie kontynuacją alternatywnej formy promocji wydarzenia muzycznego jakim jest Up To Date w Białymstoku. „Ostatni Skok” zaś jako element społecznej kampanii ma pobudzić do myślenia wszystkich wypoczywających nad wodą – niezależnie od wieku, a tematyka jest tym bardziej aktualna o tej porze roku.

TWÓRCY, CEZARY CHWICEWSKI, KRZYSZTOF KIZIEWICZ I RADOVAN LEE

Krzysztof Kiziewicz jest autorem licznych filmów, klipów i spotów. Wielokrotnie realizował oprawy wizualne spektakli teatralnych i eventów. Aktywnie angażuje się w inicjatywy społeczne i kulturalne, współpracuje z organizacjami pozarządowymi, współtworzy i inicjuje projekty artystyczne.

Up To Date Festival, którego nagrodzony Cezary Chwicewski  jest dyrektorem kreatywnym, przy każdej kolejnej edycji zaskakuje swoją nieszablonową promocją. Wystarczy wspomnieć jeden z pierwszych filmów promujących największy festiwal muzyczny na Podlasiu. „Takie coś jest możliwe tylko w Białymstoku”, film który do dziś obejrzało blisko milion osób. Nagrodzony przez Jury konkursu Klubu Twórców Reklamy film promujący ubiegłoroczną edycję „Bagaż Życia”, w kilka dni od premiery osiągnął rekordową oglądalność budząc przy tym wiele pozytywnych emocji mierząc się jednocześnie ze stereotypowym podejściem do „kultury młodych” zapraszając na festiwal nieco starsze pokolenie.

Radovan Lee jest fanatykiem filmów KUNG-FU. Stąd też jego zamiłowanie do dynamicznego montażu. W połowie Serb w połowie Polak. Jego filmowym bohaterem numer jeden jest nieżyjący już aktor  Bruce Lee - stąd też jego przydomek.

 

LINKI DO FILMÓW

- "BAGAŻ ŻYCIA” - https://goo.gl/OiWn7f

- „OSTATNI SKOK” - https://goo.gl/Pt604w

 

WYNIKI ROZSTRZYGNIĘĆ KONKURSU KTR WE WSZYSTKICH KATEGORIACH

http://platforma.sar.org.pl/index.php?page=awards.SarAwards&type=KTR&edition=15

 

 źródło: rzecznik Up To Date Festival

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook