Lepsze warunki kształcenia zawodowego. Zarząd Województwa przyznał dofinansowanie dla szkół
Uczniowie podlaskich szkół zawodowych skorzystają ze zmodernizowanej infrastruktury, a szkół podstawowych – z dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje.
Zespół Szkół Zawodowych im. S. Staszica w Wysokiem Mazowieckiem zostanie rozbudowany. Nowy budynek będzie się składał z trzech kondygnacji. Parter i piętro zajmą sale dydaktyczne, a poddasze zostanie przeznaczone na kotłownię i pomieszczenie gospodarcze. Nowe pracownie zostaną wyposażone w sprzęt potrzebny do kształcenia na kierunkach: technik ekonomista, technik logistyk, technik przetwórstwa mleczarskiego, technik technologii żywności oraz technik informatyk. Koszt inwestycji ma wynieść 3,4 mln zł. Dofinansowanie to 2,9 mln zł.
W Zespole Szkół im. B. Podedwornego w Niećkowie zostaną doposażone sale dydaktyczne, w których będzie prowadzone kształcenie w zawodzie technik mechanizacji rolnictwa. Dzięki tej inwestycji, wartej ponad 1 mln zł (dotacja 913 tys. zł) 50 uczniów będzie mogło zdobywać wiedzę w warunkach zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy.
Z kolei 967,5 tys. zł dotacji (wartość projektu: 1,1 mln zł), które otrzyma Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 4 w Łomży będzie przeznaczonych na remont pracowni gastronomicznej i budowlanej.
Dotacje z Regionalnego Programu Operacyjnego wesprą również uczniów i nauczycieli ze:
- Szkoły Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Mońkach
- Szkoły Podstawowej im. Abp. Romualda Jałbrzykowskiego w Kołakach Kościelnych
- Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rajgrodzie
- Szkoły Podstawowej im. Szarych Szeregów w Czyżewie
- Szkoły Podstawowej w Rosochatem Kościelnem
Fundusze pozwolą m.in. na rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych, które są niezbędne na rynku pracy (językowych, matematycznych, naukowo-technicznych czy informatycznych). Pomogą też w tworzeniu warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu (np. wyposażenie pracowni do nauczania matematyki i przedmiotów przyrodniczych) oraz zwiększających wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (np. wyposażenie szkół w sprzęt komputerowy i podnoszenie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli).