Film "Maszyna PB" nagrodzony w konkursie na kampanie promocyjne
Politechnika Białostocka zdobyła pierwsze miejsce w tegorocznym konkursie Genius Universitatis w kategorii video online. To konkurs na kreatywne kampanie rekrutacyjne uczelni.
Konkurs Genius Universitatis już od 7 lat organizuje wydawnictwo edukacyjne Perspektywy. Wyniki tegorocznej edycji ogłoszono 23 lutego, podczas Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2018. Do konkursu zgłosiło się 46 uczelni. Jury oceniło łącznie 126 prac w 7 kategoriach konkursowych: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny. Kapituła oceniała przede wszystkim: nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetykę i wartość artystyczną.
Maszynę PB, czyli wielkoformatową konstrukcję nawiązującą do maszyny Rube Goldberga budowali pod koniec 2016 roku studenci ze wszystkich wydziałów, uczniowie Liceum Ogólnokształcącego PB oraz dziennikarze Radia Akadera. Zjednoczone siły dziewięciu zespołów konstruktorskich przez 72 godziny dopracowywały najmniejsze szczegóły ogromnej maszyny, która stanęła w hali Wydziału Architektury PB. Konstruktorzy wykazali się niezwykłą pomysłowością, a ich poczynania obserwowała ekipa filmowa.
W ubiegłym roku Politechnika Białostocka zorganizowała ogólnopolski konkurs dla uczniów klas maturalnych. W styczniu podczas finału uczniowie pokazywali swoje maszyny i wygrywali indeksy na Politechnikę Białostocką.
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza nagroda w konkursie Genius Universitatis dla Politechniki Białostockiej. W ubiegłym roku trzecie miejsce w kategorii gadżet promocyjny zdobyły gogle VR z hasłem "Politechnika Białostocka - Inny wymiar studiów", w 2016 drugie miejsce w kategorii event wspierający rekrutację otrzymała "Energia przyszłości" - mobilna wystawa edukacyjna i towarzyszące jej seminaria.