Dodana: 3 kwiecień 2019 16:04

Zmodyfikowana: 4 kwiecień 2019 15:00

Poznaliśmy finalistów Podlaskiej Marki 2018 - głosuj na swojego faworyta!

Listę 21 kandydatur, które znalazły się w ścisłym finale Podlaskiej Marki ogłosił Artur Kosicki, marszałek województwa podczas środowej (3 kwietnia br.) konferencji w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Miejsce organizacji wydarzenia nie było przypadkowe, bo już 7 maja br. na Dużej Scenie Opery najlepsze regionalne produkty, inicjatywy i inwestycje otrzymają prestiżowy tytuł Podlaskiej Marki 2018.

Grupa nominowanych do Podlaskiej Marki, wśród nich marszałek Artur Kosicki.

Grono siedmiu laureatów wskazanych przez Kapitułę uzupełni zwycięzca plebiscytu Podlaska Marka Konsumentów, czyli produkt cieszący się największą popularnością wśród konsumentów.

Potencjały laureatów – siłą regionu

W środowej uroczystości uczestniczyli właściciele 21 produktów – kandydatur do Nagrody, którzy odebrali z rąk Marszałka Województwa nominację do tytułu Podlaskiej Marki. Artur Kosicki, przewodniczący Kapituły, gratulując zebranym, podkreślił jak znaczące jest wyróżnienie, które otrzymali.

– Liczba zgłoszeń w tym roku przerosła najśmielsze oczekiwania. Nie było to zadanie łatwe, żeby  nominować finałową grupę 21 produktów – podkreślił podczas spotkania.

Marszałek zaznaczył, że rekord zgłoszeń to dowód na to, że jako województwo mamy czym się chwalić, dysponujemy dużym potencjałem i powinniśmy o tym mówić  nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

– Największą korzyścią płynącą z udziału w konkursie jest promocja nominowanych i laureatów, ale też, za ich pośrednictwem, województwa podlaskiego  – wyjaśniał dziennikarzom Artur Kosicki.

Potwierdza to Anna Brzosko, której Miody z Zielonych Płuc Polski będą walczyć o tytuł laureata Podlaskiej Marki w kategorii „Produkt spożywczy”. Wraz z rodziną prowadzi ona pasiekę położoną przy granicy białoruskiej i w Puszczy Knyszyńskiej produkując wysokiej jakości miody naturalne.

– Czujemy się bardzo wyróżnieni samą nominacją, a jeśli osiągniemy więcej, jeśli znajdziemy się w gronie laureatów Podlaskiej Marki, będzie to dla nas otwarta droga do promocji tego, co naturalne, o co powinniśmy dbać – podkreśliła. – Naszym celem nadrzędnym nie jest zrobienie z naszej działalności potężnego biznesu, ale by podlaskie kojarzyło się z produktem naturalnym.

Najlepszy wynik w historii

W tegorocznej odsłonie Podlaskiej Marki uczestniczy 187 produktów, co stanowi najlepszy wynik w 15-letniej historii przedsięwzięcia. Nominacje do tytułu Podlaskiej Marki wskazała 17-osobowa Kapituła Nagrody, w skład której wchodzą reprezentanci Rady Przedsiębiorczości, przedstawiciele świata kultury, mediów, organizacji pozarządowych oraz specjaliści ds. gospodarki i nowoczesnych technologii. Kapituła wybierze również siedmiu laureatów Nagrody w kategoriach Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo.

Zanim to nastąpi, swojego faworyta będą mogli wytypować mieszkańcy województwa podlaskiego oraz miłośnicy podlaskich produktów z innych części Polski. Wystarczy zagłosować na stronie internetowej podlaskamarka.pl. Zdobywca największej liczby głosów otrzyma tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów. Głosowanie trwa od 3 do 17 kwietnia br. Serdecznie zapraszamy!

Więcej szczegółów na temat nagrody na stronie Podlaskiej Marki: https://podlaskamarka.pl/ - link do strony

Nominacje do Podlaskiej Marki 2018:

Produkt Spożywczy:

Herbatki owocowe i ziołowe – Mirosław Angielczyk Dary Natury,

Produkty firmy Podlaskie Zakłady Zbożowe s.a. w Białymstoku,

Miody z Rejonu Zielonych Płuc Polski – Anna Brzosko;

 

Produkt Użytkowy:

Rowery bez ograniczeń – MAD Adam Zdanowicz,

Szafka na buty – Górna Półka Kamil Zieliński,

Biżuteria artystyczna – Bondarowski – Eliza i Krzysztof Bondaruk;

 

Inwestycja:

Pierwszy testowy budynek zeroenergetyczny – Unihouse, Oddział Unibep s.a,

Przedszkole Samorządowe Gminy Supraśl w Grabówce,

Pawilon Edukacyjny w Rezerwacie Pokazowym Żubrów – Białowieski Park Narodowy;

 

Odkrycie:

EyeFace – Imago Krzysztof Matuk,

Zonifero Workplace – SoftwareHut sp. z o.o.,

Smart Senior – Jakub Kozłowski, Konrad Horczak;

 

Wydarzenie:

Wigilia Białostocka – Fundacja Rodziny Czarneckich,

Podlaski Piknik Militarny „Misja Wschód” – Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych
„Czemu By Nie”,

Halfway Festival – Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku;

 

Kultura:

Filharmonia Kameralna im. Witolda Lutosławskiego w Łomży,

iSztuka – Edukacja Kulturalna dla Wszystkich – Fundacja Audiodeskrypcja,

Ogólnopolski Festiwal Sztuk Komediowych Teatrów Amatorskich „Decha” – Stowarzyszenie Kreatywny Bielsk Podlaski;

 

Społeczeństwo:

Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie Droga,

10 lat działań na rzecz integracji środowiska 1500 podlaskich i polskich kupców oraz promowania patriotyzmu konsumenckiego Grupy Chorten,

Fundacja Naszpikowani.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook