Finaliści Podlaskiej Marki 2016
Znamy już 18 kandydatów do Podlaskiej Marki. W poniedziałek 4 kwietnia finalistów ogłosił Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. Tego samego dnia też wystartowało internetowe głosowanie o tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów.
Robot edukacyjny, kruszywo popiołoporytowe, zakład unieszkodliwiania odpadów, regionalne festiwale, czy naturalne oleje i wędliny – to tylko niektóre kandydatury ubiegające się o głosy mieszkańców województwa i członków kapituły.
Kandydatury są wyjątkowo zróżnicowane, ale wszystkie łączy jedno – Województwo Podlaskie.
- To jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych konkursów w naszym województwie. Zakładamy, że ta nagroda jest miarą powodzenia firm, produktów ale i symbolem sukcesu. A że tak jest, świadczy choćby to, że do konkursu w całej jego historii przystąpiło ponad tysiąc produktów i wydarzeń – mówi Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. – Sukces Podlaskiej Marki wynika z tego, że cały czas staramy się, żeby znaleźć taką formułę, która pozwoli najlepsze produkty, najlepsze firmy jak najlepiej promować. Stąd też i tegoroczna edycja to nowe zasady zgłoszone przez Podlaską Radę Przedsiębiorczości, ale i konsumentów i mieszkańców. Mamy nadzieję, że teraz konkurs jest bardziej dostępny i przejrzysty.
Sześciu laureatów Podlaskiej Marki wyłoni Kapituła Nagrody składająca się z osób zaufania publicznego, laureatów minionych edycji konkursu oraz specjalistów do spraw gospodarki, jakości, marketingu, turystyki, świata kultury i mediów.
Zwycięzców konkursowej rywalizacji poznamy 25 maja br. podczas Gali Finałowej. Cząstkowe wyniki głosowania internautów opublikujemy dwukrotnie - 11 i 18 kwietnia br.
Ale po kolei...
Jak podkreśliła Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą UMWP – ogłoszenie kandydatur do Nagrody Podlaska Marka jest kolejnym etapem konkursu, który trwa już od trzech miesięcy.
- Na początku konsumenci, właściciele, członkowie Kapituły mogli zgłaszać swoje kandydatury do nagrody. Jedną z najważniejszych zmian nowego regulaminu jest wprowadzenie pięciu kategorii tematycznych: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycje, Odkrycie oraz Kultura i Społeczeństwo – przypomniała zasady Magdalena Łyżnicka-Sanczenko. – W pierwszym etapie od 4 do 24 stycznia zgłaszane były kandydatury, w drugim etapie przeprowadziliśmy autoryzację i weryfikację kandydatur w efekcie czego ze 179 zgłoszonych kandydatur pozostało 142.
W tej liczbie znalazło się 26 kandydatur w kategorii Produkt Spożywczy, 17 – Produkt Użytkowy, 24 – w kategorii Inwestycje, 20 – Odkrycie, 34 – Wydarzenia i 21 w kat. Kultura i Społeczeństwo.
Osiemnastu finalistów Podlaskiej Marki wyłoniła Grupa Ekspertów obradująca pod przewodnictwem Marszałka Województwa Podlaskiego Jerzego Leszczyńskiego. Wybierano spośród 142 produktów, których właściciele w regulaminowym terminie przesłali ankiety uprawniające do ubiegania się o Nagrodę. Wybrane grono to propozycje, które są odzwierciedleniem tego, co w minionym roku było w naszym regionie najciekawsze, najnowocześniejsze i najsmaczniejsze.
Synergia nowoczesności, natury, tradycji – taki obraz województwa wyłania się z zestawienia wszystkich nominowanych.
Swoją Podlaską Markę wybiorą też Internauci
Mieszkańcy województwa regionalną markę będą mogli wybierać od 4 do 25 kwietnia br. Głosowanie odbywać się będzie za pośrednictwem strony www.podlaskamarka.pl, na której zostanie opublikowana lista pretendentów do tytułu. Po wskazaniu swojego faworyta, należy podać numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana bezpłatna wiadomość z kodem weryfikującym, który należy następnie wprowadzić na stronie, potwierdzając swój wybór. W tym momencie głos zostanie uznany za ważny.
Zwycięzca plebiscytu otrzyma nagrodę finansową, natomiast wśród wszystkich głosujących rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody rzeczowe. Należą do nich m.in.: Zegarek sportowy Garmin Forerunner 220 HR, tablet 10" Apple NEW iPad Air 2 16GB Gold, aparat kompaktowy Canon PowerShot SX610 HS, aparat kompaktowy Canon PowerShot SX60 HS.
LISTA PRODUKTÓW NOMINOWANYCH:
Kategoria Produkt Spożywczy:
• Mleko UHT Łaciate, 3,2% tłuszczu – Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie,
• Ser Koryciński Swojski – Produkty Mleczarskie s.c. Agnieszka i Marcin Bielec,
• Naturalna woda mineralna "Augustowianka" – Augustowianka Sp. z o.o.;
Kategoria Produkt Użytkowy:
• Instalacja gazowa "STAG DIESEL" – AC Spółka Akcyjna,
• Meble metalowe - MALOW Sp. z o.o.,
• Deska podłogowa warstwowa dębowa 3OAK - Zakład Stolarski Złoty Sęk Jerzy Popławski;
Kategoria Inwestycja:
• Nowoczesna Hala Produkcyjna w Malow Sp. z o.o. - MALOW Sp. z o.o.,
• Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku - Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowo-Produkcyjne "LECH" Sp. z o.o.,
• Modernizacja infrastruktury Białostockiego Centrum Onkologii w celu podniesienia efektywności świadczonych usług – Białostockie Centrum Onkologii;
Kategoria Odkrycie:
• Olej lniany tłoczony na zimno – Kamila Zubrycka,
• CERTYD Lekkie Kruszywo Spiekane – LSA Sp. z o.o.,
• Photon - Photon Entertainment Sp. z o.o.;
Kategoria Wydarzenie:
• XXII Regionalna Wystawa Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym Szepietowo 2015 – Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie,
• Halfway Festival Białystok 2015 – Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku,
• 8. Suwałki Blues Festival – Suwalski Ośrodek Kultury, Urząd Miejski w Suwałkach;
Kategoria Kultura i Społeczeństwo:
• Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych ŻUBROFFKA – Białostocki Ośrodek Kultury,
• Działalność charytatywna Stowarzyszenia Pomocy "Rubież" w Białymstoku,
• Rajd Szlakiem 10. Pułku Ułanów Litewskich z 1939 – Stowarzyszenie Sportowo-Jeździeckie im. 10. Pułku Ułanów Litewskich w Grabowie