To, co najlepsze w regionie! Podlaska Marka 2021 z nowościami
Podlaskie już po raz osiemnasty będzie wybierać swoje najlepsze produkty. Trwa nabór do kolejnej edycji konkursu Podlaska Marka. Faworytów można zgłaszać – w tym roku w dziesięciu kategoriach – do 7 lutego br. O szczegółach przedsięwzięcia poinformowali na czwartkowej (20.01) konferencji prasowej marszałek Artur Kosicki i Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji urzędu marszałkowskiego.
Podlaska Marka to jedna z najlepiej rozpoznawalnych inicjatyw promujących region.
– Ten konkurs ma swoją renomę, jest już pewną wizytówką województwa podlaskiego, pokazuje to, co mamy najlepsze w różnych sferach – społecznej, kulturalnej, ale też gospodarczej – mówił marszałek Artur Kosicki.
Jak zaznaczył, zainteresowanie plebiscytem – pomimo trudnych czasów pandemii – stale rośnie.
– Ludzie walczą o tę nagrodę, a kapituła ma naprawdę bardzo trudne zadanie z wyłonieniem ostatecznych laureatów – podkreślił.
Jak poinformowała dyrektor Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, w poprzedniej edycji wpłynęło 177 zgłoszeń, a aż 10 tys. głosów oddano w plebiscycie konsumenta.
Dziesięć podlaskich marek
Faworytów można zgłaszać do 7 lutego w kategoriach: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0 i Marka bez barier. W marcu poznamy listę nominowanych, wówczas ruszy także głosowanie SMS na Podlaską Markę Konsumentów. Następnie zostaną wybrani laureaci. Tradycyjnie poznamy ich podczas gali finałowej, która jest planowana na maj-czerwiec.
W konkursie nie mogą uczestniczyć laureaci poprzednich edycji.
Nowości – Marka bez barier i zmieniony znak
Tegoroczną nowością jest kategoria Marka bez barier, o którą ubiegać się mogą przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje społeczne wychodzące w swoich działaniach naprzeciw problemom osób z niepełnosprawnościami.
– Chcemy docenić tych, którzy promują inicjatywy ułatwiające niepełnosprawnym codzienne funkcjonowanie – wyjaśniał marszałek. – Jest to kategoria, której sami jesteśmy bardzo ciekawi.
Jak dodała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, chodzi o pokazanie i popularyzowanie dostępności regionu.
– Jest to bardzo szlachetna marka i wierzymy, że będzie bardzo dużo zgłoszeń właśnie w tej nowej kategorii – zaznaczyła.
To nie wszystkie innowacje. Od tej edycji Podlaska Marka ma zmienione logo.
– Nowy znak już funkcjonuje. Jest on bardzo estetyczny, funkcjonalny, wydaje nam się, że będzie przyjazny w działaniach komunikacyjnych – mówiła dyrektor Łyżnicka-Sanczenko.
Ambasadorzy regionu
Podobnie jak w roku ubiegłym przyznane zostaną tytuły ambasadorów regionu: honorowego oraz podlaskiej gospodarki. Jest jednak pewna zmiana.
– Jeśli chodzi o tytuł Ambasadora Podlaskiej Gospodarki, dotychczas wybierana była branża. Stwierdziliśmy jednak, że najlepiej będzie, jeżeli zarząd województwa wskaże firmę lub osobę, stanowiącą wizytówkę podlaskiej gospodarki w Polsce i za granicą – wyjaśniał marszałek.
Jest o co walczyć
Jak co roku na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody – finansowa w wysokości 10 tys. zł oraz reklama w mediach regionalnych i ogólnopolskich, promocja podczas zadań realizowanych przez samorząd województwa. Atutem przyznania tytułu jest także rozpoznawalność marki wśród konsumentów.
Jak zagłosować?
Główne założenia Podlaskiej Marki pozostają nienaruszone. Nadal jest to konkurs o otwartej formule, dzięki której każdy mieszkaniec naszego regionu może zaproponować swojego faworyta. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy wysłać zgłoszenie.
– Mam nadzieję, że pomimo pandemii i trudnej sytuacji w województwie podlaskim, zainteresowanie konkursem będzie jeszcze większe niż w latach ubiegłych – zaznaczył Artur Kosicki, zachęcając do udziału w 18. edycji Podlaskiej Marki.
Szczegóły przedsięwzięcia i formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie Podlaska Marka.
***
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej cenionych plebiscytów w regionie. Organizowany jest od 2004 r. jest przez Marszałka Województwa Podlaskiego. W ciągu ostatnich kilkunastu lat w konkursie rywalizowało 1300 produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski.
Konsumenci w ciągu tych lat oddali ponad 190 tys. głosów.
Anna Augustynowicz
red.: Aneta Kursa
fot.: Piotr Babulewicz