Poznaliśmy nominowanych do Podlaskiej Marki 2020
W każdej z dziewięciu kategorii kapituła konkursu wskazała po trzech nominowanych. O tytuł Podlaskiej Marki 2020 powalczy 27 inicjatyw, produktów i wydarzeń regionalnych. Szczegóły finału 17. edycji konkursu przedstawiono podczas konferencji prasowej w czwartek, 4 listopada. W trakcie spotkania marszałek Artur Kosicki otworzył też oficjalnie głosowanie dla internautów w plebiscycie Podlaskiej Marki Konsumentów.
- Po raz pierwszy w historii konkursu spotykamy się dopiero w listopadzie, lecz nauczeni ubiegłorocznym doświadczeniem musimy mieć świadomość, że trwająca wciąż sytuacja pandemiczna wpływa na zmiany i modyfikacje planów – mówił marszałek Kosicki.
Dodał, że pomimo pandemii, zainteresowanie konkursem jest cały czas bardzo duże i to m.in. wpłynęło na decyzję o organizacji tegorocznej edycji , wprawdzie w zmienionym terminie, ale jeszcze w tym roku.
- Skłoniło nas do tego też to, że nagradzamy przedsięwzięcia, inwestycje i projekty, które powstały w 2020 roku, a więc w bardzo trudnym roku pandemicznym. To ważny argument przemawiający za organizacją plebiscytu i gali – podkreślał Artur Kosicki.
Gala finałowa konkursu, w skromniejszej ze względu na pandemię formie, podczas której poznamy laureatów, odbędzie 16 grudnia w Operze i Filharmonii Podlaskiej. W wydarzeniu, ze względów bezpieczeństwa sanitarnego będzie mogła wziąć udział ograniczona liczba osób. Pozostałych sympatyków konkursu organizatorzy zapraszają do oglądania transmisji w mediach społecznościowych.
Najlepsi z najlepszych
Kategorie konkursowe to: Produkt użytkowy, Produkt spożywczy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0.
Spośród 177 zgłoszonych kapituła konkursu wskazała najbardziej prestiżowe produkty, wydarzenia i projekty realizowane w ubiegłym roku. Wśród nominowanych są m.in. Objazd Mickiewiczowski wzorem Reduty – projekt edukacyjno-kulturalny realizowany przez Teatr Wierszalin, Lokalni Naturalni – lokalny targ online, biżuteria inspirowana tradycyjna lokalną sztuką tkacką czy Klimaty Podlasia – strona internetowa prezentująca dziedzictwo kulturowe regionu. Uznanie kapituły znalazły również wydarzenia sportowe – m.in. PKO Białystok Półmaraton, mecze siatkówki z udziałem drużyny Ślepsk Malow Suwałki (pełna prezentacja nominowanych w załączonym filmie).
Konkursy dla internautów
Od lat Podlaskiej Marce towarzyszy Podlaska Marka Konsumentów, czyli głosowanie, w którym to mieszkańcy wskażą najlepszy podlaski produkt. Podczas czwartkowej konferencji marszałek Kosicki oficjalnie ogłosił start plebiscytu.
- Czekamy na głosy internatów już od dzisiaj (4.11) od godz. 12.00 przez kolejne trzy tygodnie, do północy 25 listopada – poinformował.
W tym głosowaniu z jednego telefonu można oddać tylko jeden głos. A szczegóły znajdują się na stronie podlaskamarka.pl.
Wydarzeniem towarzyszącym Podlaskiej Marce Konsumentów jest powołany z myślą o głosujących konkurs „Zdobywaj Nagrody z Podlaską Marką”, w którym nagrody wygrywają internauci oddający głos na swoich faworytów.
- Nagrody trafiają do autorów najciekawszych komentarzy zamieszczanych pod postem konkursowym. Serdecznie zapraszam wszystkich do aktywnego udziału – zachęcała Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji w urzędzie marszałkowskim.
Ambasadorowie Podlaskiego
Tradycyjnie podczas gali finałowej poznamy Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego i Ambasadora Podlaskiej Gospodarki. Marszałek Kosicki zapowiedział, że w regulaminie tej drugiej nominacji od przyszłego roku planowane są zmiany. Do tej pory jako Ambasadora Podlaskiej Gospodarki wskazywano wiodącą w regionie gałąź biznesu. Od kolejnej edycji ma być to konkretny przedsiębiorca.
- Chcemy, aby była to osoba, która wdraża ideę promocji województwa podlaskiego, realizuje założenia związane z tym, żeby pokazywać skąd się wywodzi, jak jest przywiązany do regionu – mówił Artur Kosicki.
Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. W ciągu kilkunastu lat o nagrodę rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Mlekpol, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.
Aneta Kursa
red.: Małgorzata Sawicka
fot.: Piotr Babulewicz