Dodana: 26 kwiecień 2022 13:31

Zmodyfikowana: 26 kwiecień 2022 15:39

Ludowy Zespół Pieśni i Tańca „Skowronki” z Brańska laureatem Podlaskiej Marki Konsumentów

Zwycięzca internetowego plebiscytu zdeklasował konkurencję, otrzymując 1950 spośród wszystkich 6783 oddanych głosów. „Skowronki” wybrano spośród 30 innych propozycji.

Taniec ludowy

Jak podkreślał Mirosław Szymański, kierownik artystyczny i choreograf LZPiT „Skowroki”, ta nagroda ma wyjątkowe znaczenie.

- Tu głosy oddają nasi odbiorcy. To wielkie wyróżnienie, którego nie spodziewaliśmy się – mówił. – Wszyscy jesteśmy bardzo szczęśliwi. Dziękujemy naszym przyjaciołom, naszym widzom z całej Polski. 1950 głosów – tyleż osób! Jesteśmy zaszczyceni. 

 Podlaska Marka Konsumentów to konkurs towarzyszący od lat Podlaskiej Marce. W głosowaniu internetowym każdy może wskazać swego faworyta. Wybierany jest spośród wydarzeń produktów i przedsięwzięć nominowanych do głównej nagrody przez kapitułę konkursu.  

LZPiT „Skowronki” jest też nominowany do Podlaskiej Marki 2021 w kategorii „Kultura”. 

Zespół od 1986 roku reprezentował Podlasie w 29 krajach na 48 festiwalach na całym świecie.  Uczestniczył w renomowanych festiwalach w Emiratach Arabskich, Chinach, Rosji, Rumunii, Słowacji, Czeskiej Republice, Arabii Saudyjskiej, Indiach, a w lipcu 2021 roku koncertował na dwóch Festiwalach w Meksyku. W ramach zespołu funkcjonują grupy dziecięce, młodzieżowe i skupiające osoby dorosłe, prezentując piękne tradycje muzyczne i taneczne naszego regionu - i nie tylko.
Jest organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Folkloru „Spotkania na Podlasiu”.

 

Zwycięzców Podlaskiej Marki 2021 poznamy 11 maja podczas gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej. 

Aneta Kursa
red.: Małgorzata Sawicka
fot.: Małgorzata Sawicka

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook