Dodana: 13 marzec 2018 11:39

Zmodyfikowana: 14 marzec 2018 11:27

21 nominowanych powalczy o Podlaską Markę. Na swojego kandydata mogą głosować i Internauci

Znamy już finalistów XIV edycji nagrody Marszałka Województwa Podlaskiego – Podlaskiej Marki. 6 marca członkowie Kapituły Nagrody Podlaska Marka wybrali 21 firm, wydarzeń, inicjatyw które ostatecznie wezmą udział w walce o ten zaszczytny tytuł. Zwycięzców poznamy we wtorek 24 kwietnia podczas uroczystej gali w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku.

Ilustracja do artykułu gl.jpg

To wspaniała promocja Podlaskiego i tego co mamy u nas najlepsze, najciekawsze. We wtorek 13 marca Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego, ogłosił listę 21 finalistów w czasie konferencji prasowej.

- XIV edycja okazała się rekordowa jeśli chodzi o ilość zgłoszeń od mieszkańców, co nas niezmiernie cieszy – mówi Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. - Jak wiadomo, Kapituła zbierze się jeszcze raz i spośród tych nominowanych wybierze zwycięzców w siedmiu kategoriach, ale swoją nagrodę – pewnie najważniejszą – wybiorą w głosowaniu internetowym mieszkańcy. Jestem bardzo ciekawy kogo w tym roku wybiorą.

Jak podkreślił marszałek Leszczyński – w każdej kategorii było wiele ciekawych propozycji.

- Województwo podlaskie ma szeroką ofertę zarówno jeśli chodzi o duże firmy, jak i małe, regionalne. Kapituła, która składa się z głównie z członków Rady Przedsiębiorczości, ale i przedstawicieli mediów kultury, nie miała łatwego wyboru. Potrzebne było kilka dogrywek ale ostatecznie udało się wybrać 21 kandydatów. I mam nadzieję, że uda się wybrać z tego grona 7 najlepszych – podkreślał marszałek. - Wyniki ogłosimy 24 kwietnia na uroczystej gali na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej. Ja oczywiście mam swoje typy, ale zależało nam przede wszystkim na tym, żeby była to reprezentacja całego województwa.

Nominacje do Nagrody Podlaska Marka

Produkt Użytkowy

  1. Budynki wielorodzinne w technologii modułowej Unihouse – Unihouse Oddział Unibep S.A. w Bielsku Podlaskim
  2. Meble Gabinetowe SNABB – TOBO DATCZUK Sp. j.
  3. Rękawica GLOV On-The-Go – Phenicoptere Sp. z o.o.

Produkt Spożywczy

  1. Ekologiczne Produkty Firmy Dary Natury – Mirosław Angielczyk Dary Natury
  2. Grupa produktów Naturalnych – Spółdzielnia Mleczarska w Łapach
  3. Produkty z Podlaskiej Spiżarni – Grupa Chorten Sp. z o.o.

Odkrycie

  1. Anima – inteligentny system powiadomień – Inkubator Przedsiębiorczości Politechniki Białostockiej
  2. Pierwsza w historii detekcja fal grawitacyjnych przez zespoły LIGO Scientific Collaboration i Vigro Collaboration – prof. dr hab. Piotr Jaranowski, Dziekan Wydziału Fizyki UwB
  3. Linia Kosmetyków Wspierająca Podlasie – SVOJE Rzemieślnicze Kosmetyki Naturalne

Inwestycja

  1. Uruchomienie Fabryki SaMasz w Zabłudowie – SaMASZ Sp. z o.o.
  2. Fabryka Proszków Mlecznych MLEKOVITA w Wysokiem Mazowieckim – Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA
  3. Dworzec PKS NOVA w Białymstoku – Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova S.A.

Kultura

  1. Teatr Lalki i Aktora w Łomży - Teatr Lalki i Aktora w Łomży
  2. Zespół Pieśni i Tańca „Suwalszczyzna” – Suwalski Ośrodek Kultury
  3. Białostocki Teatr Lalek - Białostocki Teatr Lalek

Wydarzenie

  1. Podlaskie Święto Chleba – Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu
  2. EEC – Liderzy Przyszłości – Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego
  3. Tatarskie Święto Sabantuj – Regionalne Centrum Kultury Tatarów Polskich ASMAN, Fundacja Tatarskie Towarzystwo Kulturalne

Społeczeństwo

  1. Uniwersytet Zdrowego Seniora i Uniwersytet Profilaktyki Psychogeriatrycznej – Wydział Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku
  2. Fundacja Rodziny Czarneckich – Dominika Weronika Czarnecka
  3. „PSACERY” – czyli miejskie spacery ze schroniskowymi psami – Schronisko dla Zwierząt w Białymstoku 

Konsumenci od dzisiaj (wtorek 13 marca) przez trzy kolejne tygodnie (do 2 kwietnia) będą mogli głosować na swojego kandydata na stronie www.podlaskamarka.pl. Jeden numer telefonu to jeden głos (potwierdzany bezpłatnym sms-em). Na profilu Podlaskie Bogactwo Różnorodności na Facebooku organizowany jest konkurs z nagrodami, a do wygrania m.in. ubiegłoroczny zwycięzca Photon,

Zwycięzcy poza statuetką nagrody Podlaska Marka otrzymają także 10 tysięcy złotych, wezmą też udział w szeregu kampanii promocyjnych. W zeszłym roku – we współpracy z kanałem Discovery Polska – zostało zrealizowanych pięć filmów promocyjnych z udziałem laureatów (ich emisja zaplanowana jest na ten rok).

Jak co roku w czasie Gali poznamy Ambasadora Gospodarki Woj. Podlaskiego i Honorowego Ambasadora Woj. Podlaskiego.

Retransmisja konferencji prasowej:

Przypomnijmy, że w tym roku do nagrody Podlaska Marka w siedmiu kategoriach zgłoszono 220 kandydatur. Ostatecznie – po weryfikacji – Kapituła wybierała 21 finalistów ze 183 kandydatur.

W każdej z siedmiu kategorii tematycznych o głosy Kapituły i tytuł Podlaskiej Marki zabiegać będą trzy kandydatury. Dodatkowo, jeden z finalistów otrzyma tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów – wyróżnienie przyznawane kandydaturze, która zdobędzie największą liczbę głosów internautów.

(mk)

***

Podlaska Marka

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów odbywających się na terenie regionu, organizowany nieprzerwanie od 14 lat przez Marszałka Województwa Podlaskiego i niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów.

W ciągu ostatniej dekady w konkursie rywalizowało łącznie kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, takich jak np.: Mlekovita, Polmos, Pronar, ale również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu.

Otrzymanie tytułu Podlaskiej Marki Roku nie wynika z wysokości sprzedaży, czy z liczby zatrudnionych pracowników, ale z wysokiej jakości i unikatowych walorów wytwarzanych produktów. Podlaska Marka przyznawana jest więc najciekawszym inicjatywom, najpiękniejszym miejscom oraz najlepszym produktom, których wspólnym mianownikiem jest obszar ich realizacji – województwo podlaskie.

Laureatów wskazują – niezależnie od siebie – kapituła konkursu, składająca się m.in. z reprezentantów Rady Przedsiębiorczości, przedstawicieli świata sztuki, kultury, mediów, gospodarki, organizacji pozarządowych (wyłaniająca siedmiu nagrodzonych) oraz konsumenci, wybierający jednego zwycięzcę w głosowaniu internetowym.

Udział w konkursie to same korzyści – szerokie zainteresowanie konsumentów i mediów, nagrody finansowe, możliwość wykorzystywania logo konkursu oraz spotów promujących zwycięzców w akcjach reklamowych, ale przede wszystkim wzmocnienie prestiżu, dzięki możliwości dołączenia do zupełnie wyjątkowego grona – najlepszych podlaskich produktów.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook