Dodana: 1 luty 2007 09:23

Zmodyfikowana: 1 luty 2007 09:23

Szkolenia w ramach „Turystyka – wspólna sprawa”

Rekrutacja na szkolenia w ramach projektu „Turystyka – wspólna sprawa” rozpoczęta w województwie podlaskim.

Szkolenia dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w województwie podlaskim. O potrzebie przeprowadzenia szkoleń świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez konsorcjum realizujące projekt.

W Podlaskim powstało kilka grup partnerskich, które opracowały i będą realizować pomysły na nowoczesne produkty turystyczne w formule sieciowej, polegające na ścisłej współpracy partnerów w regionie. W skład grup wchodzą przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz przedsiębiorcy.

Skuteczną realizację pomysłów na produkty turystyczne wspomogą szkolenia w ramach „Współpracy sieciowej”. Podczas zajęć ich uczestnicy dowiedzą się m.in. jak tworzyć, kształtować i udoskonalać lokalne produkty turystyczne w formule sieciowej. Ponadto, wzbogacą się m.in. o wiedzę z zakresu efektywnego zarządzania i marketingu turystycznego oraz zapewnienia usług turystycznych na najwyższym poziomie. W szkoleniach „Współpracy sieciowej” będą mogły uczestniczyć osoby zaangażowane w pracę grup partnerskich. Chętni spoza tych grup również mogą wziąć udział w szkoleniach pod warunkiem, że przystąpią do jednej z grup partnerskich. „Współpraca sieciowa” obejmuje pakiet 6 szkoleń i 22 godzin doradztwa. Wszystkie szkolenia są dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego. Dla jednostek samorządu terytorialnego (JST) oraz organizacji szkolenia są nieodpłatne. Małe i średnie przedsiębiorstwa pokryją 20% kosztów szkoleń, natomiast duże – 40%. Za udział we „Współpracy sieciowej” przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) zapłacą 365 zł, zaś dużych – 730 zł.

W ramach „Zarządzania turystyką” równolegle będą prowadzone szkolenia dla kadry zarządzającej oraz szkolenia zawodowe dla pracowników przedsiębiorstw i organizacji turystycznych. Uczestnicy tych szkoleń będą mieli okazję dowiedzieć się m.in. jak podnosić poziom konkurencyjności przedsiębiorstw turystycznych. Z „Zarządzania turystyką” zostanie przeszkolonych 4000 osób. Dla JST oraz organizacji szkolenia są nieodpłatne. Małe i średnie przedsiębiorstwa pokryją 20% kosztów szkoleń, natomiast duże – 40%. Pakiet 2 szkoleń dla menadżera (szkolenie dwudniowe i szkolenie trzydniowe) w przypadku osób z MSP będzie kosztować 275 zł, w przypadku dużych firm – 550 zł. Cena za szkolenie trzydniowe dla pracownika MSP wyniesie 170 zł, zaś dla dużego przedsiębiorstwa – 340 zł. Szkolenie czterodniowe dla pracownika MSP będzie kosztować 230 zł, dużej firmy – 460 zł. Noclegi i wyżywienie oraz materiały dla uczestników szkoleń są wliczone w cenę.

„Szkolenia językowe” przeznaczone są dla kadry zarządzającej i pracowników firm turystycznych. Pierwszeństwo udziału będą mieli przedstawiciele przedsiębiorstw uczestniczących w szkoleniach w ramach „Współpracy sieciowej”. Kursy językowe zostały przygotowane z uwzględnieniem specyfiki sektora turystycznego i poszczególnych grup partnerskich. Uczestnicy będą mogli uczyć się języków: angielskiego, niemieckiego, francuskiego i rosyjskiego na siedmiu poziomach zaawansowania: początkującym, elementarnym, średniozaawansowanym niższym, średniozaawansowanym, średniozaawansowanym wyższym, przedzaawansowanym oraz zaawansowanym. Szkolenia językowe będą obejmować tematy z wielu różnych dziedzin, jak np. gastronomii. Na naukę każdego języka zostały przewidziane 94 godziny lekcyjne. Cena za kurs dla osób z MSP wynosi 221 zł, dla dużych firm – 442 zł.

O potrzebie szkoleń świadczą wyniki badań przeprowadzonych podczas spotkań grup partnerskich w województwie podlaskim. Ponad 90% uczestników tych spotkań uważa, że udział w szkoleniach w ramach projektu „Turystyka – wspólna sprawa” pomoże im w prowadzeniu działalności. Analizy strategii rozwoju województwa i powiatów w regionie pokazały natomiast, że samorządy interesują się rozwojem turystyki i wskazują ją jako jedną z najważniejszych gałęzi rozwoju w regionie. Jednocześnie wykazują niepełną znajomość różnorodnych zagadnień związanych z turystyką, zwłaszcza pojęć i definicji. Wnioski te dowodzą, jak bardzo potrzebne są szkolenia właśnie z zakresu turystyki.

Szkolenia pomogą promować i rozwijać takie nowoczesne produkty turystyczne jak np. "Kraina Żubra - przeżuj to sam", która w przewrotny sposób zachęca do przeżycia i posmakowania walorów przyrodniczych i kulinarnych pierwotnej puszczy. Oferta skierowana jest do turystów doceniających wyjątkowe walory przyrodnicze i kulturowe pogranicza polsko-białoruskiego oraz turystów biznesowych.

Udział w szkoleniach można zgłosić poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie projektu www.tws.org.pl i przesłanie go do biura regionalnego w danym województwie pocztą elektroniczną lub tradycyjną.

Projekt objęty jest honorowym patronatem marszałka województwa podlaskiego.

Partnerami projektu w województwie podlaskim są Firma EKOTON s.c. oraz „Wrota Podlasia" Podlaski Portal Informacyjny.

Więcej informacji:
Grzegorz Chocian
Podlaskie Biuro Regionalne
tel.: 0 85 744 56 61
fax. 0 85 744 56 62
e-mail: grzegorz.chocian@tws.org.pl

Robert Kaszlewicz
Migut Media S.A.
tel.: 0 22 515 00 38, 0 502 707 705
fax.: 0 22 613 25 84
e-mail: r.kaszlewicz@migutmedia.pl

***

Podstawowe informacje o projekcie „Turystyka – wspólna sprawa”:

To pierwszy w Polsce duży projekt szkoleń i doradztwa dla branży turystycznej. Skorzystają z niego przedsiębiorcy, samorządy lokalne oraz organizacje wspierające rozwój turystyki. Jego celem jest poprawa konkurencyjności branży turystycznej poprzez doskonalenie umiejętności i kwalifikacji kadr zarządzających i pracowników.

Polską branżę turystyczną charakteryzuje wciąż niski poziom wykształcenia kadr świadczących usługi oraz brak szerszej współpracy regionalnej. Odpowiadając na te problemy Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowała kompleksowy projekt szkoleniowo - doradczy, który ma do spełnienia trzy podstawowe zadania:
- podnieść umiejętności tworzenia, rozwijania i promowania markowych produktów turystycznych w formule sieciowej, tj. poprzez współpracę różnych podmiotów działających na jednym obszarze,
- podnieść wiedzę dotyczącą różnych zagadnień branżowych związanych z działalnością turystyczną,
- doskonalić znajomość języków obcych.

Projekt jest adresowany do przedsiębiorstw turystycznych, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji przedsiębiorców i pracodawców, organizacji wspierania przedsiębiorczości oraz organizacji pozarządowych działających w sektorze turystyki. W szkoleniach może uczestniczyć zarówno kadra zarządzająca, jak również pracownicy wymienionych podmiotów. Udział w nich weźmie, co najmniej cztery tysiące osób, spędzając w salach szkoleniowych 300 tysięcy godzin. Szkolenie są tylko częściowo odpłatne dla uczestników, w większej części koszty szkoleń są pokrywane z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.

„Turystyka – wspólna sprawa” jest pierwszym tego typu projektem, który na początku jest wdrażany w pięciu wybranych województwach: dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, podlaskim, pomorskim, oraz świętokrzyskim.

Projekt jest realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przez Konsorcjum firm w składzie: DGA Doradztwo Gospodarcze SA (lider), Central Europe Trust, F5 Konsulting, JDJ Bachalski, Migut Media S.A.

Zobacz także:

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook