Dodana: 1 luty 2007 08:29

Zmodyfikowana: 1 luty 2007 08:29

Ekspresową, dwujezdniową drogą do Warszawy

Za sześć lat będziemy mogli jeździć do Warszawy dwujezdniową drogą ekspresową. Za niespełna dwa lata rozpocznie się budowa na trasie do Jeżewa

Jeszcze do niedawna drogowcy twierdzili, że na trasie Białystok – Warszawa, owszem, będzie droga ekspresowa, ale jednojezdniowa. Takie rozwiązanie tylko nieznacznie poprawiłoby bezpieczeństwo. Na szczęście, Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad zmieniła zdanie i postanowiono zbudować dwujezdniową drogę ekspresową, która niewiele będzie różnić się od autostrady. Jej budowa ma być prowadzona w latach 2006-2012, a całość ma kosztować 3,5 mld zł!

Pierwszy etap tej wielkiej inwestycji rozpoczął się latem na odcinku od Radzymina do Wyszkowa. Modernizacja 36-kilometrowego fragmentu trasy potrwa do końca 2008 roku i będzie kosztować ponad 670 mln zł. To najdroższy fragment ekspre-sówki, ale też sporo trzeba będzie tu zrobić, m.in. zbudować obwodnicę Wyszkowa i nowy most na rzece Bug, wyremontować obwodnicę Radzymina.
Wiosną 2008 roku rozpoczną się natomiast pierwsze roboty w województwie podlaskim. Wtedy ma ruszyć budowa 11-kilometrowej obwodnicy Zambrowa i wsi Wiśniewo. Równolegle będzie też budowana dwujezdniowa droga na 24-kilometrowym odcinku z Białegostoku do Je-żewa Starego. Według planów, prace potrwają tam 2 lata – do końca 2010 roku.

W tym samym czasie budowana ma być też obwodnica Białegostoku, rozpoczynająca się w okolicach Choroszczy i prowadząca przez Dobrzyniewo do obwodnicy Wasilkowa (jej budowa na odcinku Sochonie – Święta Woda planowana jest na lata 2007-2008).
W województwie podlaskim będą jeszcze modernizowane odcinki Zambrów – granica województwa oraz Zambrów – Jeżewo Stare.
– Na naszym terenie prawdopodobnie uda się zakończyć budowę już w 2011 r. – mówi Sławomir Topczewski, naczelnik wydziału dokumentacji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku.

Na te wszystkie inwestycje w naszym województwie trzeba będzie wydać prawie 1,7 mld zł. Większa część z 3,5 mld zł planowanych na całą drogę, zostanie wydana na przebudowę w województwie mazowieckim, gdzie oprócz fragmentu Wyszków – Radzymin, w latach 2009-2012 modernizowane będą jeszcze trzy odcinki trasy: granica województwa – Ostrów Mazowiecka, Ostrów Mazowiecka – Wyszków oraz Radzymin – Marki.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook