Konkurs Młodych Chórmistrzów
12 kwietnia w AMFC w Białymstoku odbywał się IV Konkurs Młodych Chórmistrzów. Znamy już laureatów.
Jury konkursu stwierdziło wyrównany poziom uczestników - studentów IV i V roku kierunku Edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej AMFC w Warszawie Filii w Białymstoku i postanowiło przyznać:
Nagrodę Rektora prof. Stanisława Moryto dla Największej Osobowości Konkursu - Puchar oraz Dyplom
Grzegorzowi Perkowskiemu (V rok DCh, klasa dyryg. st.wykł. Z.Szablewskiego)
I Miejsce
Olesi Huletskaya (V rok DCh, klasa dyryg. prof.B.V.Bieleckiej)
Ewie Żmudzkiej (IV rok DCh, klasa dyryg. prof.B.V.Bieleckiej, as.E.Rafałko)
II Miejsce
Agnieszce Tyrawskiej (IV rok DCh, klasa dyryg. prof.B.Sawickiej, as.A.Moniuszko)
III Miejsce
Agnieszce Baszko (IV rok ESz, klasa dyryg. prof.B.V.Bieleckiej)
Monice Łuczyńskiej (IV rok DCh, klasa dyryg. prof.B.Sawickiej, as.A.Moniuszko)
oraz wyróżnienie:
Ewie Karpowicz (V rok MK, klasa dyryg. st.wykł. Z.Szablewskiego)
W konkursie chórmistrzowie pracowali z Chórem Kierunku Edukacji Artystycznej w zakresie sztuki muzycznej - opieka artystyczna prof. V Bielecka, as. E. Rafałko, as. M Wróblewska
Wszyscy uczestnicy:
Olesia Huletskaya (V rok DCh, klasa dyryg. prof.B.V.Bieleckiej)
Grzegorz Perkowski (V rok DCh, klasa dyryg. st.wykł. Z.Szablewskiego)
Ewa Karpowicz (V rok MK, klasa dyryg. st.wykłł. Z.Szablewskiego)
Monika Łuczyńska (IV rok DCh, klasa dyryg. prof.B.Sawickiej, as.A.Moniuszko)
Agnieszka Tyrawska (IV rok DCh, klasa dyryg. prof.B.Sawickiej, as.A.Moniuszko)
Ewa Żmudzka (IV rok DCh, klasa dyryg. prof.B.V.Bieleckiej, as.E.Rafałko)
Agnieszka Baszko (IV rok ESz, klasa dyryg. prof.B.V.Bieleckiej)
Skład Jury:
prof. Bożena Violetta Bielecka – przewodniczący
prof. Povilas Gylys (Litewska Akademia Muzyki i Teatru w Wilnie)
prof. Edward Kulikowski
prof. Bożenna Sawicka
ad. Wioletta Miłkowska
st.wykł. Ligia Hnidec
st.wykł. Zbigniew Szablewski
as. Anna Moniuszko
as. Ewa Rafałko
as. Marta Wróblewska
Podstawowe kryteria oceny:
Metoda pracy:
- umiejętność nawiązania kontaktu z zespołem
- trafność doboru ćwiczeń emisyjnych
- wrażliwość na intonację, artykulację i barwę
- refleks sytuacyjny
- umiejętność posługiwania się kamertonem
- sprawność posługiwania się własnym głosem
Poprawna terminologia
Skuteczność próby
Objęcie całościowe formy
Technika dyrygowania