Dodana: 1 luty 2007 08:56

Zmodyfikowana: 1 luty 2007 08:56

Mecenasi Kultury Województwa Podlaskiego 2005

Znani są już laureaci tytułu Mecenasa Kultury Województwa Podlaskiego 2005, konkursu organizowanego przez Wojewódzki Ośrodek Animacji Kultury w Białymstoku. Uroczyste podsumowanie konkursu odbyło się 6 kwietnia w białostockich „Spodkach”.

       

Laureaci konkursu:


Laureaci konkursu oraz Jan Syczewski, członek Zarządu Województwa Podlaskiego, który reprezentował marszałka Janusza Krzyżewskiego

Sponsor Roku 2005 – firma mała
Piotr Bagiński - właściciel Pizzerii-Galerii „Rozmarino” oraz restauracji „Na Starówce” w Suwałkach za współorganizację projektów kulturalnych
w Suwałkach

Sponsor Roku 2005 – firma średnia
Bank Spółdzielczy w Brańsku za nieustanne wspieranie społecznego ruchu kulturalnego

Sponsor Roku 2005 – firma duża
Zakład Energetyczny Białystok S.A za serdeczną troską o rozwój kultury regionu

Donator Roku 2005
prof. Barbara Kudrycka - rektor Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Białymstoku za współtworzenie regionalnej kolekcji sztuki współczesnej

Patron Honorowy Roku 2005
prof. dr hab. Tomasz Borecki - rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie za życzliwe wspieranie działalności muzealnej

Patron Medialny Roku 2005
Telewizja Polska S.A. Oddział w Białymstoku za promowanie inicjatyw z zakresu dziedzictwa kulturowego regionu

Na konkurs wpłynęły ogółem 82 wnioski od 38 instytucji:
- 66 w kategorii Sponsor – firma mała – 7, firma duża – 27, firma średnia – 32, osoba fizyczna – 0
- 1 w kategorii Donator
- 1 w kategorii Promotor
- 6 w kategorii Patron Honorowy
- 8 w kategorii Patron Medialny
- 0 w kategorii Fundator
- 0 w kategorii Kolekcjoner


Galę uatrakcyjniły występy kabaretu "Widelec"

Współorganizatorem V edycji konkursu jest Podlaskie Stowarzyszenie Twórców i Animatorów Kultury w Białymstoku. Patronat - Marszałek Województwa Podlaskiego.

Celem dorocznego konkursu jest ukazanie wyjątkowej roli prywatnego mecenatu w kształtowaniu i rozwijaniu życia kulturalnego regionu, a także upowszechnianie różnorodnych form mecenatu i kreowanie nowych możliwości pozarządowego finansowania kultury.

Do konkursu można było zgłaszać mecenasów w znaczący sposób wspomagających kulturę w 2005 roku. Zgłoszenia mogły dotyczyć zarówno osób fizycznych, jak i instytucji. Kandydatów do nagrody mogli zgłaszać: organizatorzy wszelkiego rodzaju przedsięwzięć kulturalnych, kierownicy jednostek administracji publicznej, przedstawiciele instytucji kultury i szkół artystycznych, artyści, kuratorzy galerii i wystaw, wydawcy, kierownicy instytucji kulturalnych, agencji artystycznych i reklamowych, stowarzyszeń, towarzystw, fundacji, mediów, a także mecenasi.

Konkurs ma charakter trzystopniowy:
1. Wszystkie zgłoszone wnioski są rozpatrywane pod kątem ich zgodności z regulaminem konkursu. Jeżeli wniosek spełnia warunki konkursowe -  otrzymuje tytuł kandydata do Nagrody Mecenas Kultury 2005,
2. Członkowie jury wybierają spośród wszystkich kandydatów grono nominowanych (co najwyżej trzech w każdej kategorii),
3. Z grona nominowanych w drodze tajnego głosowania wybierani są laureaci nagrody w poszczególnych kategoriach.

Najlepsi mecenasi wydarzeń i przedsięwzięć kulturalnych zostają wyłonieni w następujących kategoriach:
Kolekcjoner - tworzenie przez instytucje kolekcji własnej, zakup dzieł sztuki do wystroju wnętrz instytucji;
Donator - współtworzenie kolekcji muzealnej, oddawanie dzieł sztuki w depozyt, ofiarowanie i udostępnianie budynków lub gruntów na cele kulturalne;
Sponsor - finansowanie wystawy, spektaklu, imprezy, festiwalu, konkursu, pleneru, konserwacji zabytku, wydawnictwa, itp;
Fundator - ufundowanie nagrody, stypendium, powołanie fundacji lub instytucji artystycznej;
Promotor - stworzenie wydarzenia artystycznego, promocja własna poprzez sztukę
Patron - znaczące wsparcie medialne i honorowe (o charakterze współorganizacji) wydarzenia, instytucji artystycznej.

Nagrodę stanowi statuetka i tytuł Mecenas Kultury 2005, przyznawane laureatom w każdej kategorii: Kolekcjoner, Donator, Sponsor, Fundator, Promotor z podziałem na firmy: duże, małe i średnie (firma mała – zatrudnia do 20 osób, średnia  20 - 100, duża powyżej 100) oraz osoby fizyczne, natomiast w kategorii Patron z podziałem na medialny i honorowy.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook