Dodana: 19 marzec 2007 13:05

Zmodyfikowana: 19 marzec 2007 13:05

Rozmowy z laureatami Podlaskiej Marki Roku 2006

Tegoroczni laureaci opowiedzieli Wrotom Podlasia o pierwszych wrażeniach, o korzyściach i możliwościach płynących z otrzymania wyróżnienia w konkursie Podlaska Marka Roku i jeszcze raz starali się zareklamować swoje produkty:

SMAK



Smak Roku 2006 - Kindziuk, Grzegorz Dworakowski z PMB:
- Bardzo cieszymy się z tej nagrody i myślę, że po tak trudnym okresie promowania tego produktu, nagroda ta jest współmierna. Kindziuka produkujemy już od kilkunastu lat, ale tak naprawdę apogeum sprzedaży – jego popularność jest notowana przez nas od „dopiero” czterech, pięciu lat i z miesiąca na miesiąc ten produkt cieszy się coraz większą popularnością wśród konsumentów. W branży przetwórstwa mięsnego liczy się oryginalność, niepowtarzalność i jakość. Cieszy nas to, że coraz więcej osób rozpoznaje nasz produkt na rynku. To wyróżnienie jest dla nas potwierdzeniem, że idziemy w dobrym kierunku, stawiając właśnie na jakość.



I Wyróżnienie – Wędzonka chłopska, Wojciech i Anna Jaworowscy, właściciele Kompleksu Turystycznego „U Jawora” w Gawrych Rudzie nad Wigrami:
- Cieszymy się z wyróżnienia. Uważamy, że ten produkt jest tak stary, tak prosty, że szkoda by było, żeby zaginął. To jest produkt od dziada, pradziada na naszym terenach, a ja z zawodu jestem między innymi masarzem, także dawno myślałem, żeby coś takiego zrobić. Pojeździliśmy po różnego rodzaju targach i zauważyliśmy, że na ten produkt ma wzięcie i warto go promować. Nagroda ta znaczy dla nas wiele, to duże sukces osobisty, szczególni, że jest to firma rodzinna. Większość produktów jakie podajemy w pensjonacie jest tradycyjna. Wyróżnienie to mobilizuje nas do dalszych działań, do udziału w kolejnych konkursach, a mamy jeszcze wiele potraw regionalnych do zaproponowania.



I Wyróżnienie - Kwas Chlebowy zgłoszony przez Spółdzielnię Produkcyjno -Handlową „KRYNKA”


II Wyróżnienie – twaróg hajnowski półtłusty „Klinek”, Wiera Pawluczuk, prezes Zarządu Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Hajnówce:
- Nazwa jest tradycyjna ponieważ specjalizujemy się w produkcji twarogów już od lat i zawsze wszystkie twarogi nazywały się hajnowskie. Specjalna receptura kontynuowana od lat przez doświadczoną załogę, oczywiście dobra jakość surowca. Także ja dzisiaj tylko odebrałam nagrodę w imieniu dwóch tysięcy dostawców mleka i dwustuosobowej załogi. Właśnie dobry surowiec, pochodzący z rejonu otuliny Puszczy Białowieskiej, gdzie krowy tradycyjnie są karmione naturalną paszą i to oczywiście w zdecydowany sposób wpływa na jakość surowca, później technologia pielęgnowana od lat przez doświadczoną załogę, no i ciągłe unowocześnianie i mechanizacja produkcji. Ser „Klinek” jest szczególnie lubiany wśród konsumentów i najbardziej upodobali nasz twarożek konsumenci z Krakowa. Tam sprzedajemy najwięcej tego twarogu. A jesienią ubiegłego roku otrzymaliśmy konsumenckie wyróżnienie w Poznaniu.



Głosowanie internetowe: „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii SMAK 2006” - Piwo Łomża Export, Andrzej Witkowski – prezes zarządu Browaru Łomża:
-
Bardzo się cieszymy z tej nagrody. Jesteśmy tym bardziej dumni z tego wyróżnienia, bo zostało ono przyznane przez najbardziej wymagające, niezależne i najbardziej cenne jury jakim są konsumenci. Nagroda ta stanowi dla nas powód do dumy i jednocześnie potwierdzenie wysokiej jakości naszych produktów, a także potwierdzenie faktu, że mieszkańcy województwa podlaskiego bardzo polubili smak „Łomży Export”. Myślę, że nagroda ta przyczyni się do dalszego rozwoju dystrybucji tego produktu, a w konsekwencji będzie to także znakomita okazja do promocji miejsca i regionu z którego to piwo pochodzi. Dziękuję wszystkim internautom, którzy oddali głosy na nasz produkt.


POMYSŁ


POMYSŁ ROKU 2006 - Podlaska Biblioteka Cyfrowa, Jerzy Halicki, dyrektor biblioteki:
-
Podlaska biblioteka cyfrowa jest pomysłem regionalnym - tworzy ją wiele bibliotek: uniwersytecka, politechniki, akademii medycznej, seminarium duchownego, Książnica Podlaska, Wojewódzkie Archiwum Państwowe. To wyróżnienie jest dla całej grupy ludzi i dlatego jest szczególnie cenne. Nie ukrywam, że spodziewaliśmy się tego, iż znajdziemy się dość wysoko, bo myślę, że nasza inicjatywa, nasz pomysł jest przedni. Przyznam jednak, że ogromnym zaskoczeniem było dla nas to, że wygraliśmy. Pierwsze miejsce jest zawsze takie trudne do zdobycia, dlatego tym bardziej ogromnie sie cieszymy. Będziemy starali się jak najlepiej wykorzystać tę nagrodę.


I Wyróżnienie - Szlak Ekumeniczny, Waldemar Sieradzki- nadleśniczy Nadleśnictwa Krynki:
-
To jest już nasz drugi start w tym konkursie i za każdym razem plasowaliśmy się na drugim miejscu. Myślę więc, że teraz przyszedł czas na pierwsze... Mówiąc szczerze, pierwsze nagrody są bezdyskusyjne. W tej kategorii, w której startowaliśmy – czyli w „Pomyśle”, kapituła bardzo słusznie przyznała główną nagrodę – bibliotece. Chociaż oczywiście uważamy, że Kapituła postąpiła niemniej słusznie oceniając nas tak wysoko. Szlak ekumeniczny w Krynkach należy do najciekawszych i trzeba go po prostu zobaczyć. Chcemy pokazywać całej Polsce, że zostaliśmy pozytywnie ocenieni, że skoro zauważono nas w naszym regionie, to trudno by nie dostrzeżono nas na arenie ogólnokrajowej.


II Wyróżnienie - Muzeum Przyrodniczo-Leśne Białowieskiego Parku Narodowego im. Prof. Jana Miklaszewskiego, Bożena Zacharewicz, przedstawiciel Białowieskiego Parku Narodowego:
-
Być może nieskromnie, ale naszym zdaniem zdobyte dzisiaj wyróżnienie jest dla nas zasłużoną nagrodą. Powinniśmy jednak za nią podziękować twórcom pomysłu Muzeum Przyrodniczo Leśnego, którym byli nasi naukowcy z Białowieży. Wykonaniem samego muzeum zajmował się Lech Nowacki, któremu musimy w szczególności podziękować. Jestem pewna, że w przyszłej edycji konkursu ponownie wystartujemy. Spodziewaliśmy się, że powinniśmy nagrodę dostać w obu kategoriach w których startowaliśmy – i w miejscu i pomyśle. Cóż, tym razem udało się tylko w jednym, ale może w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej.


Głosowanie internetowe: „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii POMYSŁ 2006” – Nagroda Podlaskich Konsumentów - przedsięwzięcie Politechniki Białostockiej, czyli Podlaski Festiwal Nauki i Sztuki (7-13 maja 2006r.), Joanicjusz Nazarko, rektor Politechniki Białostockiej:
- Ponieważ w roku ubiegłym Politechnika Białostocka była koordynatorem festiwalu, więc ja odebrałem tą nagrodę, ale jest to sukces wszystkich białostockich uczelni, które wspólnie organizowały to przedsięwzięcie. To dla nas ważne, że laureatem została Podlaska Biblioteka Cyfrowa, również inicjatywa wszystkich białostockich uczelni. Cieszę się, że w opinii internautów takie inicjatywy, jak nasza uzyskały aprobatę, bo uważam że Białystok stać na to, aby nie kojarzyć się tylko z cepelią i skansenem, ale również z miejscem, gdzie mogą powstawać ciekawe pomysły naukowe, ciekawe inicjatywy artystyczne. Festiwal jest coraz bardziej popularny, bardzo dużo młodzieży szkół średnich bierze w nim udział, chyba szczególnie w ubiegłym roku, ponieważ zmieniliśmy termin z wrześniowego na majowy, co jak sądzę spowodowało wzrost zainteresowania. Nauka, jak i sztuka dobrze ze sobą współżyją, gdyż nauka podawana jest czasami także w formie pewnej sztuki. Zarówno imprezy takie stricte naukowe, jak i artystyczne cieszyły się dużym powodzenie. Myślę, że ten festiwal wpisał się już na stałe do kalendarza imprez odbywających się Białymstoku, w tym roku koordynatorem będzie Uniwersytet w Białymstoku. I sądzę że będzie to trwała inicjatywa, promująca nasze miasto.



MIEJSCE



Miejsce Roku 2006 – Muzeum Ikon w Supraślu, Andrzej Lechowski, dyrektor Muzeum Podlaskiego w Białymstoku:
- Bardzo się cieszę, że Muzeum Ikon jest w tym roku, ale myślę, że już na stałe wpisane w mapę najważniejszych miejsc w naszym województwie. To bardzo dobrze świadczy o nas wszystkich, że promujemy nasz region przy pomocy muzeów. Dzisiaj wśród laureatów było i muzeum przyrodnicze w Białowieży, był i wspaniały skansen w Nowogrodzie, no i w końcu Muzeum Ikon. Cały świat się promuje właśnie przy pomocy muzeów. To miłe, to wynagradza naszą pracę. Dlaczego trzeba jechać do Supraśla? Nie znam takiego drugiego miejsca, żeby było pokazanych tyle ikon, w taki sposób i właśnie w takim miejscu – wspaniałym, zabytkowym klasztorze, położonym w urokliwym Supraślu, wśród Puszczy Knyszyńskiej. Ikony w zasadzie same mówią za siebie, ale my proponujemy pewnego rodzaju opowieść o ikonie, widowisko, teatralizacja, widz jest wprowadzany w bardzo specyficzny, mistyczny nastrój. W tym roku, od otwarcia, zwiedziło już nasze muzeum kilka tysięcy ludzi. Dzisiejsza nagroda zobowiązuje nas do jeszcze większej pracy.



I Wyróżnienie – Skansen Kurpiowski im. Adama Chętnika w Nowogrodzie, Urszula Kuczyńska, kierownik skansenu:
- Wrażenia niesamowite, jesteśmy pod wielkim wrażeniem, że udało nam się zająć drugie miejsce w tak doborowym towarzystwie. Uważamy, że skansen faktycznie miał prawo pretendować do Podlaskiej Marki Roku, jako że jest to jedno z najpiękniejszych miejsc w naszym województwie. Uważamy że konkurs ten jest bardzo ciekawym przedsięwzięciem, godnym kontynuowania.


II Wyróżnienie – Kruszyniany zgłoszone przez Dżennetę Bogdanowicz:
- Bardzo się cieszę z otrzymanego wyróżnienia tym bardziej, że jest to trzecia edycja konkursu, trzeci raz bierzemy w nim udział i trzeci raz zostaliśmy nagrodzeni. Zaczęliśmy od kategorii Smak, w której za pierwszym razem zdobyliśmy I wyróżnienie, za drugim razem nagrodę główną za kołduny, a dzisiaj II wyróżnienie w kategorii Miejsce. Jesteśmy zauważalni, rozpoznawalni i coraz więcej turystów do nas przyjeżdża. Kruszyniany są miejscem magicznym, wyjątkowym. To jest miejsce Tatarów i to się czuje, czuje się ten orient w Kruszynianach. Tą nostalgię za stepami, samo powietrze, cisza, spokój i głosy modlitw, jak rozbrzmiewają, gdy zjeżdżamy się my Tatarzy, Muzułmanie do Kruszynian w nasze największe święta. Wspaniałe jest też to, że Tatarzy zaczęli odkupować swoje dziedzictwo i wracać do Kruszynian. By miejsce to stało się jeszcze bardziej popularne zaczęliśmy organizować różne imprezy, które ściągają rzesze ludzi. Pomaga nam nasza tatarska młodzież, przyjeżdża by być z nami i pomaga nam w kontynuacji tego dzieła, które rozpoczęłam.


Głosowanie internetowe: „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii MIEJSCE 2006” - Drohiczyn – historyczna stolica Podlasia, Burmistrz Wojciech Borzym:
-
Cieszymy się niezmiernie, szczególnie zaś dlatego, że nagroda przypadła nam w udziale za wolą internautów. To wyróżnienie przypadło nie tylko dla urzędu, dla jednostki samorządowej ale przede wszystkim należy się wszystkim jego mieszkańcom, którzy pracują na sukces miasta, i którzy tworzyli go kiedyś w historii. Miejsce to powstawało na przestrzeniach wieków. Dalszy rozwój Drohiczyna, który w tej chwili czuje się historyczną stolicą naszego regionu zależny jest od wielu elementów – w tym także od internetu i internautów. Nagroda ta stanowi dla nas naprawdę ogromne zaskoczenie, zupełnie się nie spodziewaliśmy tego, że wygramy. Nagrodę tę na pewno wykorzystamy do promocji miasta. Chcemy nadal iść i rozwijać się w kierunku internetu. W ramach Podlaskiego Stowarzyszenia Gmin z siedzibą w Drohiczynie planujemy teraz szerokopasmowy dostęp do sieci – według projektu wszyscy mieszkańcy mogli by z niego korzystać bezpłatnie.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook