Dodana: 8 lipiec 2015 15:10

Zmodyfikowana: 8 lipiec 2015 15:10

Służby PLK wciąż pracują na kilkunastu liniach kolejowych w Małopolsce i na Śląsku

Prowadzone non stop prace PLK oraz PKP Energetyka pozwoliły na przywrócenie ruchu na 9 odcinkach linii kolejowych z 40 na których występowały utrudnienia. To m.in. połączenia z Poznania do Szczecina, z Krakowa do Warszawy, czy z Opola do Kędzierzyna Koźla. Przywracany jest ruch na trasie z Krakowa do Zakopanego. Pociągi dojeżdżają już z Zakopanego do Kalwarii Zebrzydowskiej.

Ilustracja do artykułu PKP.jpg

Obecnie opóźnionych jest 109 pociągów, przed godziną było ich 160. Na trasach w Małopolsce i na Śląsku uruchomiono 9 autobusów zastępczych. W tej chwili sieć kolejowa w Polsce jest przejezdna poza Śląskiem i Małopolską. Na terenie tych dwóch regionów przewoźnicy wprowadzili wzajemne honorowanie biletów.
Zespoły techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oraz specjaliści z PKP Energetyka od wczorajszego dnia pracują nad udrożnieniem tras. Na liniach kolejowych w Małopolsce i na Śląsku pracuje w tej chwili 19 pociągów sieciowych i 47 zespołów szybkiego usuwania awarii. Do pomocy wzywana jest także na bieżąco Straż Pożarna.
Pasażerowie pociągu Chopin, który z uwagi na powalone drzewa utknął w pobliżu miejscowości Kobiór wkrótce przesiądą się do autobusów, które zawiozą ich do Katowic. Tam będzie czekało na nich pomieszczenie w którym będą mogli się odświeżyć, a dla pasażerów, którzy nie zechcą kontynuować podróży zostaną zapewnione miejsca w hotelach.
Pasażerowie już przy zakupie biletu są informowani o utrudnieniach, na dworcach i przystankach wygłaszane są także specjalne komunikaty. Na dworcach w Katowicach i Krakowie pomocą służą też informatorzy mobilni. W pociągach wydawane są poczęstunki a na 40 dworcach kolejowych PKP S.A. wydawane są napoje dla podróżnych oczekujących na pociągi opóźnione powyżej 30 minut. Podróżni opóźnionych pociągów mogą także zgłaszać się do kas po rekompensatę. W przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut otrzymają zwrot 25% ceny zakupionego biletu, a w przypadku opóźnienia powyżej 120 minut - 50%. Osoby, które rezygnują z podróży pociągami PKP Intercity, mogą zwracać bilety bez dodatkowych opłat.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. koordynuje prace zespołów technicznych w regionach. W siedzibie Spółki powołano Kolejowe Centrum Zarządzania Kryzysowego.
Pasażerowie mogą uzyskać informację dzwoniąc pod numer infolinii PKP Intercity - 19 757. Jest ona dostępna także na stronie internetowej zarządcy infrastruktury.

Źródło: Biuro Komunikacji i Promocji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook