Dodana: 7 lipiec 2017 09:30

Zmodyfikowana: 7 lipiec 2017 09:30

Konkurs na logo Uniwersytetu w Białymstoku rozstrzygnięty

Lekka, nowoczesna typografia, forma łącząca w sobie nawiązania do nauki i natury – tak będzie wyglądało logo Uniwersytetu w Białymstoku. Wyłoniony w konkursie projekt został dziś (4.07.2017) zaprezentowany podczas konferencji prasowej.

Ilustracja do artykułu 01.jpg

- Cieszymy się, że będziemy mieć logo – mówił podczas spotkania z dziennikarzami dr hab. Jerzy Halicki, prof. UwB, prorektor ds. studenckich. – Odzew na ogłoszony przez nas w kwietniu konkurs przeszedł nasze oczekiwania, napłynęło 35 prac z całej Polski. Projekty były zróżnicowane – wykorzystujące symbole, albo bardziej opisowe. Wybraliśmy logo, które jest czytelne, ma jasny przekaz, łatwo kojarzy się z uczelnią.

 

Jak wyjaśniała autorka zwycięskiego projektu, Katarzyna Worpus-Wrońska z łódzkiego Studia projektowego Grafixpol, związek uniwersytetu jako instytucji naukowej z naturą, która go otacza, chciała podkreślić przede wszystkim poprzez wykorzystaną typografię.

 

- Dokonaliśmy autorskiego przepracowania dwóch liter występujących w nazwie uczelni, „w” oraz „b”, w taki sposób, by podkreślić matematycznie wyrysowaną formę literniczą. Jednocześnie zaokrąglenia liter i dominujący kolor zielony odwołują się do natury.

 

Teraz autorka ma czas do końca sierpnia by na podstawie zaprezentowanego projektu opracować księgę identyfikacji znaku, czyli możliwości i warianty stosowania logo na różnych nośnikach i w różnego typu materiałach.  

 

- Na tym etapie będziemy jeszcze uzgadniać pewne drobiazgi, kwestie związane np. z kolorystyką, ale główna koncepcja się nie zmieni – poinformowała Anna Mierzyńska z Działu Promocji UwB. – Równolegle będą trwały prace nad ustalaniem szczegółowych zasad wykorzystania uniwersyteckich symboli, czyli kiedy należy używać istniejącego godła Uniwersytetu w Białymstoku, a kiedy logo. W dokumentach i podczas ważnych uroczystości będzie to zapewne godło. Logo natomiast chcemy wykorzystywać głównie do komunikacji marketingowej.

 

Nagrodę w konkursie na logo UwB, 5 tys. zł., ufundował Bank Millennium. Konkurs na logo został ogłoszony z okazji obchodzonego przez uczelnię jubileuszu 20-lecia.

źródło: rzecznik UwB

 

Logo serwisu Twitter Logo serwisu Facebook